به  گزارش خوزپرس از اهواز، معصومه ابتکار اظهار کرد: اگر مسئله ریزگردها حل نشده به این معنا نیست که تلاشی صورت نگرفته یا برنامه ای ندارد، دولت در این زمینه با یک برنامه و مطالعه پیش می رود. همچنین مطالعه شناسایی کانون ها و برنامه های عملیاتی تدوین شده است.

وی بابیان اینکه با پیگیری هایی که از طریق ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار، ستاد مدیریت بحران و وزارت کشور این موضوع را با رویکرد برنامه ای و نگاه علمی دنبال کردیم افزود: شاید یکی از دستاوردهایی که در خوزستان کاملا مشهود است، مسئله احیای تالاب ها و شرایط بهتر تالاب های هورالعظیم و شادگان است.

رئیس سازمان محیط زیسا کشور عنوان کرد: کانون های گرد و غبار از ناحیه تالاب های خوزستان را مدیریت کردیم و انتظار است با تأمین حق آبه این تالاب ها در کنار انتقال آب از کارون گام های خوب و قابل قبول انجام شده در این راستا افزایش پیدا کند.

ابتکار بیان کرد: تأمین حق آبه تالاب ها بسیار کلیدی است و می تواند بخشی از مطالبات مردم را تأمین کند. این مسئله مشکلات اقتصادی و معیشتی را نیز تأمین می کند چون تالاب ها اشتغالزایی و منافع اقتصادی خوبی برای مردم دارد.

وی اظهارکرد: احیای تالاب ها حتی در مجموعه کارها توجه به طرح اقتصاد مقاومتی بوده و تأمین امنیت، شغل و ارتقای معیشت مردم از جمله مزایای احیای تالاب ها است.

رئیس سازمان محیط زیسا کشور گفت: انشاالله با همکاری ها و هماهنگی ها بتوانیم اعتبارات را تأمین و شرایط بهتری را برای تالاب های خوزستان ایجاد کنیم.
وی همچنین به پیشنهاد استاندار خوزستان جلسه ای را در تهران برگزارشود و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

ابتکار بااشاره به اینکه در زمینه حل مسئله گرد و غبار گام های بسیار خوبی برداشته شده عنوان کرد: افزایش تعداد روزهای پاک نشان دهنده این است که اگر برنامه ها را با جدیت اجرا، کانون های گرد و غبار و منابع آلاینده را مدیریت، کنترل و مهار کنیم قطعا می توان به بهبود کیفیت هوای اهواز امیدوار بود.

وی ادامه داد: آگاه سازی مردم، اطلاع رسانی به موقع، آموزش برای به حداقل رساندن آسیب ها و همچنین اخذ تدابیر لازم توسط بخش های مختلف برای کاهش آسیب ها و عدم اختلال در زندگی مردم نیز باید در خوزستان مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

ابتکار عنوان کرد: برنامه های مشترکی را با کشور عراق داریم و در بهمن ۹۲ اولین سفر دوجانبه را به کشور عراق داشتم. در این سفر برای نحوه اجرایی شدن برنامه ها برنامه ریزی و حتی در کشور عراق نیز با کاشت درخت اعلام شروع برنامه ها را داشتیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: شرایط و انتظارات مردم را امروز دیدیم و امروز از نزدیک گرد و غبار را دیده و مثل قبلا احساس کردیم. در اوج گرد و غبار بین مردم استان های مختلف کردستان و خوزستان بوده ایم.