به گزارش خوزپرس از اهواز؛ اسماعیل ارزانی بیرگانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه فجر و سالروز ورود امام راحل به میهن اظهار کرد: این دهه را با نام گذاری روز به روز در ستاد دهه فجر کشوری سپری می کنیم همچنین ستاد شهرستان ها نیز به تبعت از ستاد کشوری اقدام به برگزاری برنامه های مختلف می کند.

وی نامگذاری های روزشمارش امسال دهه فجر را، روز اول به عنوان روز انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری، روز دوم به نام روز انقلاب اسلامی، مردمسالاری دینی، عدالت اجتماعی و پیشرفت، روز سوم به عنوان انقلاب اسلامی، ایمان و شهادت، روز چهارم به نام انقلاب اسلامی، قرآن، رسالت زینبی و حکومت
جهانی امام زمان، روز پنجم انقلاب اسلامی و منزلت زن برشمرد.

فرماندار اهواز بابیان اینکه در شهرستان ستادی را تشکیل دادیم که دارای ۱۷ کمیته طرح و برنامه، ارتباطات و اطلاع رسانی، مساجد و تشکل های دینی، زنان و خانواده، دانشجویی ، فرهنگیان و دانش آموزی، اصناف و بازاریان، کارآفرینی و بازارآفرینی، بسیج، همیاری و تشکل های مردمی، روستایی و عشایری، فرهنگی و هنری، فضاسازی و خدمات شهری، مراسمات، کودکان و نوجوانان از جمله این کمیته ها هستند.

وی ادامه داد: در این مناسبت نیز  ۱۱۳ پروژه به مبلغ چهار میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریال در بخش های  درمانی، خدمات رفاهی راه، عشایری، بهداشت و درمان، آسفالت، طرح های هادی روستایی و مدرسه به بهرده برداری می رسند.

ارزانی بیرگانی در خصوص این ایام گفت: هسته های مرکزی انقلاب مثل شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید طالقانی، آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی دیگر میان ما نیستند و انشاالله همه بتوانیم راهرو این شهدای بزرگوارباشیم.

وی در پاسخ به این سوال چه تغییراتی برنامه های دهه فجر امسال  به نسبت سال گذشته بوده است اظهار کرد: در مجموعه دولت طی دو سال اخیر مجموعه بی پولی بوده ولی کارهای بزرگی در حوزه نفت انجام و تولید را چند برابر در اهواز کردیم.

بیان کرد: یکی از اولویت ها مدارس کانکسی بود که حل شدن آن برای ما جدید بود و یکی از مهمترین اولیت های دولت در استان بود.

ارزانی بیرگانی با اشاره به اینکه یک کار جدید داشتیم که در بحث جاده ای است آن هم افتتاح مجتمع رفاهی بین راهی است که در شهرستان جای مناسبی را نداشتیم اضافه کرد: بخشی برای بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان، پست برق شهید هاشمی، پست برق پردیس، احداث مرکز شماره سه پزشکی قانونی، پایگاه های بهداشت عشایری، ۳۶ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای بخش مرکزی از جمله الباجی، در بخش غیزانیه مرکز شبانه روزی خدمات درمانی را داریم.

فرماندار اهواز عنوان کرد: روشنایی روستاها، افتتاح راه آسفالت حیاویه به طول ۱۰ کیلومتر، آغاز زیرسازی آسفالت برخی روستاها، کلنگ زنی پروژه آبرسانی به برخی روستاهای غیزانیه بعد از ۳۰ سال، افتتاح سه مدرسه و افتتاح گازرسانی پنج روستا نیز از دیگر پروژه های افتتاحی است.

فرماندار اهواز از حضور دستفروشان در جایگاه خودشان از روز شنبه آینده خبر داد و گفت: حدود ۵۰۰ نفر دستفروش برای جابجایی آنها ثبت نام کرده اند و دو سال تلاش کردیم تا دستفروشان را به صورت مسالت آمیز از مرکز شهر جابجا کنیم و طرح ساماندهی دست فروشان در مرکز شهر انجام شد.

وی ادامه داد: ۹ ماه قبل این کار را به سرانجام رساندیم و با درنظر گرفتن تأمین امنیت فیزیکی و همچنین تردد مردم نسبت به جانمایی جدید برای دستفروشان اقدام و البته شب قبل به نتیجه رسیدیم که پشت بیمارستان الزهرا مستقر شوند.

خبرنگار: حدیث کریمی