به گزارشخوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی استان خوزستان با حضور وزیر بهداشت و درمان در اهواز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که خداوند این توفیق را داد تا در حوزه بیماری های اعصاب و روان بتوانیم در طرح تحول نظام سلامت منشا تحول باشیم تا بتوانیم در این  حوزه ای که معمولا مغفول می ماند عنایت ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: باید همیشه زیست و زندگی را برای افراد کلاس بندی کنیم تا مردم به صورت عادی در این فرآیندها گذر زمان داشته باشند. به تمام مسئولان خوزستان اعلام کردم که یکی از علل مهاجرت در خوزستان کیفیت ضعیف زندگی است. فرآیندی که تعریف می شود با کیفیت پائین در زندگی مردم استان تحقق پیدا می کند و باید سطح آن را افزایش دهیم.

شریعتی بیان کرد: در استان خوزستان یکی از عواملی که در کیفیت زندگی مردم نقش پررنگی دارد بحث خدمات ارائه شده توسط بیمه است و وقتی بررسی کردیم مشخص شد در سیستم تامین اجتماعی ۳۵۰ هزار تومان برای هر فرد در خوزستان هزینه می شود ولی میانگین کشوری آن ۳۹۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: در حوزه بیمه سلامت نیز با ۲۳ هزار تومان در ماه هزینه ای که این بیمه برای افراد در استان انجام می شود ولی این میزان در کشور ۲۷ هزار تومان و حتی در یزد ۴۶ هزار تومان است. برخی از این بی کیفیتی ها در زندگی مردم خوزستان ساخته و پرداخته مدیریت های خودمان است و نباید تنها گرد و غبار را اعلام کرد. پزشکان از انجام قرارداد با بیمه ها امتناع می کنند و در نهایت هزینه درمان برای مردم این استان افزایش پیدا می کند.

استاندار خوزستان گفت: انتظار است، بیمه سلامت که امروز به حوزه بهداشت و درمان منتقل شده، برنامه ریزی های خوبی داشته باشد تا عدالت را بیشتر گسترش دهد. همچنین باید در بررسی اسناد پزشکان یک وحدت رویه داشته باشیم تا هر پزشکی به راحتی از انعقاد قرارداد با بیمه امتناع نکنند.

شریعتی بیان کرد: یکی از عوامل موثر بر بیماری های روانی، جنگ است که متاسفانه در زمینه اختصاص اعتبارات، تجهیزات و امکانات ریشه ای عمل نمی شود و هر استانی لابی بیشتری داشته باشد قاعدتا بیشتر بهره مند می شود. در استان کلی از اموال مردم با سیل از بین رفت و باید اهتمام ویژه دولت یازدهم را برای جبران آن جذب کنیم تا کیفیت زندگی و زیست برای مردم خوزستان ارتقا پیدا کند.

مهر