به گزارش خوزپرس از شوشتر، امروز نشست صمیمی فرهنگیان شوشتر با مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان جناب آقای محمد تقی زاده و نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شد.

*چرا تا به امروز کسی پیگیر مطالبات آموزش و پرورش نبوده است؟

محمد تقی زاده در جمع فرهنگیان اظهار داشت: تنها دغدغه روسای ادارات در استان خوزستان سه موضوع می‌باشد که شامل کمبود نیرو، کمبود اعتبار و کمبود تجهیزات در فضای آموزشی در خوزستان است.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته سرانه آموزش و پرورش استان خوزستان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده یعنی برای هر دانش آموز یک هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به پیگیری‌های آموزش و پرورش درباره موضوع مطالبات آموزش و پرورش بیان کرد: از سال ۷۱ تا الان آموزش و پرورش ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات داشته است چرا تا به امروز کسی پیگیر مطالبات آموزش و پرورش نبوده است؟

وی تصریح کرد: من در زمان مدیریتم در استان خوزستان همه تلاشم را برای گرفتن حق فرزندانمان خواهم کرد و شرکت نفت و مناطق نفت خیز جنوب، پتروشیمی ماهشهر و شهرداری اهواز مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کنند.

تقی زاده با اشاره به عدم پرداخت مطالبات شهرداری به آموزش و پرورش گفت: شهرداری اهواز باید ۵۲۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش خوزستان پرداخت کند، این پول‌ها در بانک گذاشته و سودش را دریافت می‌کند؛ از طرفی برای وصول ۳۰ میلیارد ریال از حساب شهرداری اقدام کردیم و با انسداد حساب‌ها پول خود را برداشت کردیم.

*عقب ماندگی‌هایی در خوزستان شاهد هستیم

وی به مسئله آموزش و پرورش در دولت‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته با تصمیم گیری‌های موجود مشخص است که مسئله آموزش و پرورش اولویت نبوده است و در تاریخ معاصر کشور مشخص است که این مسئله اولویت مدیریت کشور نبوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به به کمبودها در استان خوزستان اظهار کرد: چرا باید معلم و دانش آموزش خوزستانی حتی یک سانتی متر فضای تفریحی و استخر نداشته باشد؟ چرا این همه عقب ماندگی‌ها در خوزستان شاهد هستیم؟ استان خوزستان حتی یک سانتی متر فضای زائرسرا و اردوگاه در استان‌های دیگر نداریم و این یک ضعف بزرگ است.

تقی زاده افزود: شیوه ارزشیابی دانش آموز و عملکرد آموزش و پرورش اشکال دارد، گلوگاه ارزشیابی کنکور و امتحانات نهایی نیست، برای این مهم  شاخصه مهم در نظر گرفته‌ایم در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: در خوزستان ۶۳۰ هزار بی سواد داریم که ۲۵۰ هزار نفر آنها والدین دانش آموزان هستند، به این دلیل می‌کوشیم تا برای رفع بی سوادی تلاش بی وقفه کنیم  و در این زمینه مقام نسخت کشوری را کسب کرده ایم.

تقی زاده اظهار کرد: برای اولین بار پیش دبستانی در خوزستان اجباری است و با تلاش فراوان و در این زمینه خوزستان رتبه اول پیش دبستانی در کشور را کسب کرده است.

وی گفت: خوزستان استانی چند زبانه است، به این دلیل باید دوران تحصیل را طولانی‌تر کنیم تا رشد تحصیلی میسر شود بر این اساس اقدام کردیم و دوران پیش دبستانی را اجباری کردیم.

به گزارش خوزپرس از اهواز محمد تقی زاده مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تنها مدیر کلی بودند که پس از انتصاب ایشان در سمت مدیر کلی پیگیر مطالبات آموزش و پرورش استان خوزستان از سال ۷۱ تا الان بوده است و توانسته‌اند بخش از مطالبات را وصول کنند.

انتهای پیام/