به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا رییس کتابخانه های عمومی استان سه شنبه در آیین بهره برداری از این کتابخانه گفت:برای ساخت و تجهیز این کتابخانه اعتباری بالغ بر چهارمیلیارد و ۲۰۰میلیون ریال هزینه شده است.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر افزود:با بهره برداری از این کتابخانه تعداد کتابخانه های عمومی استان به ۲۱۸باب می رسد که بین ۱۶۰تا ۱۷۰هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.
رییس کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد:مساحت این کتابخانه ۳۰۰متر مربع می باشد که زمین آن توسط یک خیر اهدا شده است.
فرماندار شوشتر نیز در این آیین اظهار کرد:در برنامه ای که با هماهنگی امام جمعه و نماینده شهرستان تدوین شده به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه خاصی شده است.
مصطفی سمالی افزود:در شهرک اندیشه همزمان ساخت درمانگاه،توسعه فضای سبز،بهسازی معابر و ارتقا این شهرک به شهر نیز درحال پیگیری است.
همچنین امام جمعه شوشتر نیز دراین آیین گفت:اهالی شهرک علم الهدی و اندیشه در آیین های مذهبی مشارکت چشمگیری دارند و نیاز است روند خدمات رسانی به آنها شتاب بیشتری بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین شکرا… سلیمانی افزود:انتظار داریم اهالی نیز با استفاده بهینه از فضای ایجاد شده تلاش کنند تا این کتابخانه به عنوان کتابخانه نمونه از نظر مشارکت و استقبال مردم شناخته شود.
وی تصریح کرد: توسعه کتابخانه ها اقدامی فرهنگی و بسیارمفید است و باید مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.