حمید باوی بحره در گفتگو با خبر نگار خوزپرس در اهواز، اظهار داشت: کانون بازنشستگان ۱۶ سال است  که با حضور جمعی از بازنشستگان و متشکل از ۷ عضو هیأت مدیره اصلی و ۲ بازرس تاسیس شده  اما تا کنون مورد توجه هیچ یک از مسوولان قرار نگرفته است.

وی افزود: یکی از دلایل نا آشنایی افراد بازنشسته با خدمات کانون بازنشستگان عدم آشنایی مسوولان با کانون بازنشستگان دانست و افزود: کانون بازنشستگان در قالب کمیته های مختلف از جمله کمیته ی مالی و وامی، سفرهای زیارتی، درمان و پشتیبانی تشکیل شده است، تعداد اعضای این کانون ۶۰ هزار است که با افراد تحت تکفل جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر می شوند و هر شخصی که به سن بازنشستگی می رسد بازنشسته و به طور اتوماتیک با کسر یک درصد از حق مسکن عضو کانون می شود،  همچنین محدوده ی کانون بازنشستگان در شهر های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان و مناطق تحت پوشش تامین اجتماعی است.

باوی بحره با اعلام اینکه ۴۸ هزار نفر بازنشسته مستمری بگیرتابع تامین اجتماعی در اهواز وجود دارند، یاد آور شد: کمیته ی درمان بازنشستگان، به دو بخش مستقیم که (شامل بیمارستان ها، درمانگاه و کلینیک هایی است و  مستقیما توسط مدیر درمان تامین اجتماعی استان و کشور اداره می شود) که خدمات دهی به بیماران در آنها رایگان است و غیر مستقیم (شامل بیمارستان ها و مطب های خصوصی است که مراجعه کنندگان  برای استفاده از آن درصدی از حق بیمه هایشان کم می شود) تشکیل می شود.

وی در رابطه با حقوق بازنشستگان خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار نفر مستمر بگیر حقوقشان از حداقل میزان کمتر و حتی افرادی هستند که از ۸۰۰ هزار تومان هم کمتر دریافت می کنند و افزود:  طبق قول هایی که به بازنشستگان داده ایم قرار دادی با بیمه ی ایران در خصوص دریافت تخفیف ۵۰ درصدی درمان خصوصی کلینیک در اهواز با ۴ مکان مشخص وخدماتی در رابطه با دندان در قالب سلامت کارت، بسته شد. همچنین تحویل کالا کارت  از مبلغ  ۵ تا ۱۰ میلیون تومان از طریق بانک های انصار و مهراقتصاد با سود ۱۶ درصد در۶ فروشگاه شهر اهواز به بازنشستگان  انجام می شود.

رییس کانون بازنشستگان کلانشهر اهواز به دیگر خدمات این کانون اشاره کرد و افزود: بازنشستگان مستمری بگیر به سفرهای زیارتی مشهد بر اساس اولویت بندی حقوق هایشان به صورت رایگان  بالغ بر سالانه ۸۰۰ الی هزار نفر اعزام می شوند. همچنین از طرف کانون عالی بازنشستگان  کشور برای سال آینده قرار دادی جهت اعزام به عتبات عالیات منعقد شده است که امید می رود مسوولان سهمیه شهر اهواز را دوبرابر کنند همچنین بیمه ی شخص ثالث و بیمه ی بدنه به صورت اقساط ۴۰ درصد پیش پرداخت و ۶۰ درصد از دیگر مزیت هایی برای خودرو های بازنشستگان است.

حمید باوی بحره در رابطه با خدمات دهی به بیمارانی که برای درمان به تهران می آیند، خاطر نشان کرد: قرار است برای بیماران یک واحد خریداری یا رهن شود و بازنشستگان با معرفی کانون از آن ملک استفاده کنند.

وی در پایان یاد آور شد: نمایندگان مجلس، مدیر کل تامین اجتماعی کار و رفاه اجتماعی، استاندار خوزستان و فرمانداران شهرستان های استان جهت کمک و توجه به بازنشستگان که دچار مشکل هستند و یا حقوقشان سر موعد پرداخت نمی شود رسیدگی کنند و مکانی برای آن ها در جهت تفریح پرکردن اوقات فراغت  و برگزاری نشست های دوستانه در نظر بگیرند  و شهرداری برای خدمات ورزشی بخشی از هزینه بلیت یا ایاب ذهاب بازنشستگان را متقبل شود.