به گزارش خوزپرس از اهواز، خسرونشان در نشست خبری برگزاری «جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مشارکت منطقه آزاد اروند جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در خوزستان برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را یک فرصت برای جذب گردشگر به استان خوزستان بیان کرد و افزود: جاذبه‌های گردشگری خوزستان نیاز به معرفی دارند که در این زمینه کمتر کار کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به میزبانی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در خوزستان تصریح کرد: این جشنواره با حضور استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر و همچنین جزیره خارک و جزیره قشم برگزار می‌شود که تشابهات زیادی با هم دارند.

وی برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در خوزستان را یک رویداد ملی دانست و عنوان کرد: میزبانی این جشنواره نصیب استان ما شده که باید از آن استفاده کنیم.

نشان یادآور شد: غذاهای خوزستان و جنوبی مزه، رنگ و بوی خوبی دارند که امیدوارم در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری به خوبی معرفی شوند و مزه آن زیر زبان همه بازدیدکنندگان و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بماند.

وی ظرفیت خوزستان را در موضوع سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری بین‌المللی توصیف کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده جشنواره‌های اختصاصی برای غذاهای خوزستان از جمله جشنواره فلافل را برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان اضافه کرد: استان‌های شرکت کننده در حاشیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری خوزستان بخشی از صنایع دستی خود را به نمایش می‌گذارند که تاکید ما بر این بود این صنایع مرتبط با غذا و سفره‌آرایی باشد.

وی بخش دیگری از جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری خوزستان را اجرای آئین‌های سنتی استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره فرصت خوبی برای ترویج گردشگری فرهنگی در استان ما است.

نشان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در جایی که برای این کار طراحی نشده کار سختی است ولی با کمک دوستان مشکلات مرتفع شد و آماده میزبانی این جشنواره هستیم.

انتهای پیام/