عامر کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار کرد: یکی از پیگیری‌های جدی در کمیسیون اقتصادی افزوده شدن اروند به طرح توسعه سواحل مکران بود که با استقبال نمایندگان روبه‌رو و به تصویب رسید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اروندرود بستر مناسبی برای توسعه همه جانبه منطقه در زمینه گردشگری و تجارت است که متاسفانه تاکنون از آن غفلت شده است.

وی با اشاره به قابلیت بالفعل اروندرود برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی و همچنین افزایش توانمندی حمل و نقل دریایی گفت: با تصویب توسعه سواحل مکران و اروند دولت مکلف شده در قالب برنامه چهار ساله این موضوع را محقق کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با مصوبه مجلس دولت باید در بودجه سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ سالانه اعتبارات خاصی را به منظور تحقق این طرح اختصاص دهد.

کعبی ادامه داد: سواحل اروند همچون مکران هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند و می‌توان به تدوین برنامه مشخصی زمینه استفاده بهتر از این ظرفیت بلااستفاده را فراهم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس برای آبادانی و عمران استان اتحاد خوبی را در این مدت رقم‌زده‌اند و این اتحاد و همراهی باعث تحقق بسیاری از انتظارات و مطالبات به حق مردم شده و یا در آینده خواهد شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با تصویب طرح‌های همچون توسعه اروند و در کنار تحقق برنامه‌های منطقه آزاد اروند شاهد رفع مشکل بیکاری و همچنین کاهش مهاجرت مردم از این منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: با توسعه اروند رونق اقتصادی و تجاری از دست رفته شهرهای آبادان و خرمشهر مجددا همچون دوران پیش از جنگ تحمیلی احیا خواهد شد.