به گزارش خوزپرس از اهواز، امروز پنجمین سمینار روابط عمومی و سرمایه‌های اجتماعی در خوزستان با حضور دکتر حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر افخمی و روابط عمومی دستگاه‌های خوزستان برگزار شد.

پنجمین سمینار روابط عمومی در خوزستان
حسین زاده با تشکر از متولیان برگزاری پنجمین سمینار روابط عمومی‌های استان خوزستان، اظهار داشت: جایگاه فعلی روابط عمومی‌ها نسبت به گذشته در کشور تغییر کرده است، اگر رویکرد گذشته به این نهاد بیشتر یک نگاه تبلیغاتی بود امروز اهمیت این نهاد در دستگاه‌های اجرایی بسیار بالاتر از سال است.

وی افزود: امروز روابط عمومی‌ها در کنار تجربه کاری در پروسه‌های مختلف سطح علمی خود را نیز افزایش داده‌اند. در خوزستان نیز رشته‌هایی متناسب با کارکرد دستگاه‌ها شکل گرفته است که در پی آموزش روابط عمومی‌هاست و این در ارتقا آموزشی و فرهنگی نیروهای روابط عمومی در خوزستان مشهود است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به رویکردهایی که در قالب سمینار شاهد پیشرفت آن هستیم، گفت: ابتدایی‌ترین علت این تغییر جایگاه بحث نیروی انسانی است، در ادارات گذشته هر شخصی که در رده پایین‌تری بود به روابط عمومی ارجاع می‌دادند اما امروزه با ارتقا سطح کیفی و عملی این نهاد شاهد هستیم نگاه مدیران و مسئولان به شکل دیگری است.

وی دلیل دوم ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها را فاصله گرفتن این نهاد از کارکرد سنتی و بحث فناوری در اطلاعات دانست و تصریح کرد: با توجه به دنیای جدید اطلاع یابی از اطلاع رسانی بالاتر است، چراکه اطلاع یابی فقط جمع کردن خبر نیست بلکه بحث تجزیه و تحلیل اطلاعات مهم است تا راهکارها را در یک سازمان کشف کرد و به عنوان برنامه و سیاست پیاده کرد.

حسین زاده تغییر رویکرد مدیران را دلیل دیگر بیان کرد و گفت: تجربه‌های متنوع رویاروی مدیران است که باید برنامه ریزی کنند و همین باعث شده است به روابط عمومی اهمیت بیشتری دهند، امروز با چالش‌های بیشتر و بزرگ روبرو هستند و باید بیشتر مناسب روبرو شدن با این چالش‌ها را بر عهده بگیرند.

معاون سیاسی استانداری خوزستان در پایان این سمینار که تحت عنوان روابط عمومی سرمایه اجتماعی برگزار شد اذعان کرد: باید ببینیم چه شاخص و ویژگی هایی را در روابط عمومی ایجاد کنیم و ارتقا دهیم تا به عنوان سرمایه اجتماعی سازمانی مشخص شود، باید از تجارب دنیا نیز استفاده کنیم و تلاش کنیم چگونه روابط عمومی می‌تواند سرمایه اجتماعی چه درون سازمان و چه بیرون سازمان را ارتقا بخشد، چرا که یکی از نگرانی‌های ما در استان کاهش شاخص سرمایه اجتماعی است.