به گزارش خوزپرس از شوشتر، فرماندار شوشتر درباره احداث شهرک تخصصی نیشکر کارون اظهار داشت: برای احداث شهرک تخصصی صنایع جانبی نیشکر کارون همه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری هستند و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت تحقق این امر مهم استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: از آنجا که نیشکر فرآورده های مختلفی دارد نباید تنها به محصول شکر آن بسنده کنیم و باید با ایجاد صنایع تبدیلی این فرآورده ها را به صورت دسته بندی به بازار ارایه نماییم.

رییس شورای اشتغال شهرستان شوشتر تصریح کرد:تسهیلات و شرایط مطلوبی جهت ترغیب سرمایه گذاران در نظر گرفته شده تا با ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نیشکر گام موثری در اشتغال شهرستان و رفع بیکاری برداشته باشیم.

مدیرعامل کشت و صنعت کارون شهرستان شوشتر نیز در این نشست گفت:احداث این شهرک می تواند در روند توسعه استان نقش مهمی ایفا کند و به همین دلیل ۲۰۰هکتار زمین در کنار کارخانه تولید نیشکر برای احداث شهرک تخصصی نیشکر کارون اختصاص داده شده است.

عبدالمجید میرزاپور افزود:شرکت کشت و صنعت کارون برای متقاضیانی که طرح توجیهی مناسبی داشته باشند مواد اولیه مورد نیاز آنها را تامین می کند و بانک کشاورزی نیز به عنوان سهام دار این شرکت،تسهیلات ویژه ای به آنها پرداخت می کند.

کاغذ،ام دی اف،الکل،بنزین،خمیرمایع،فورفورال،نئوپان،چسب و بسیاری مواد دیگر از فرآورده های نیشکر هستند.

انتهای پیام/م