به گزارش خوزپرس،محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرترکمن اظهار داشت: تدارکات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات هفتم اسفندماه امسال آماده شده است.

وی افزود: برای برگزاری باشکوه انتخابات اسفندماه امسال آموزش‌های لازم به مجریان انتخابات داده می‌شود که در همین راستا جلسه توجیهی و آموزشی در ۳ استان گلستان، سمنان و مازندران در حال برگزاری است.

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه ۲روزه فرمانداران، بخشداران و مسئولان ستادهای انتخاباتی این ۳ استان سؤالات خود را از معاونان و برگزار کنندگان انتخابات وزارت کشور مطرح کرده و در جریان فرایند انتخابات قرار می‌گیرند.

وی گفت: فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات ۲۵ مرحله است و شرایط برای برگزاری ۲۳ مرحله به‌شکل ماشینی یا الکترونیکی فراهم شده و برای الکترونیکی کردن ۲ مرحله شمارش و رأی‌گیری نیز در حال تلاش هستیم.

مقیمی اظهار کرد: الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس گذشته در ۱۴ حوزه تجربه خوبی برای ما بود که ایرادات کار را به ما نشان داد و با کمترین مشکل انجام شد که زمینه برگزاری انتخابات امسال را به‌صورت الکترونیکی فراهم کرد.

وی افزود: دولت تأکید دارد تا انتخابات در یک‌سوم حوزه‌های انتخاباتی الکترونیکی برگزار شود که اعتبار لازم برای این موضوع را نیز تدارک دیده است.

مقیمی گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی دستگاه سخت‌افزاری طراحی شده که صحت و نمونه دستگاه نیز مورد تأیید کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان قرار گرفته است و هم‌اکنون در حال طراحی نرم‌افزار آن با کمک کارشناسان داخلی هستیم که پس از طراحی در اختیار کارشناسان شورای نگهبان قرار می‌گیرد که در صورت تأیید، پیشرفت کار بر اساس زمان‌بندی انتخابات الکترونیکی در این حوزه‌ها انجام می‌گیرد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.