به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز، دکتر محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز(۳ آبان) در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، با اشاره به آیه ۲۴ سوره ابراهیم، گفت: وظیفه اهل قلم بر اساس این آیه شریفه، نشر و انتشار کلام طیب است و به همین دلیل تأثیرگذاری آن ثابت و پابرجاست و بازخورد خوب و مثبتی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در نهایت مظلومیت کار سخت و بزرگی را انجام می دهند که جزء عاشقان این عرصه کسی نمی تواند در این راه پای گذارد، افزود: در اوایل انتصاب دکتر شریعتی استاندار خوزستان، دستورالعملی به همه دستگاه ها و ادارات ابلاغ شد که طی آن هیچ سازمان و اداره ای حق شکایت از خبرنگاران را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران از جان و مال و آبروی خود برای تعالی جامعه مایه می گذارند و شکایت از آنها امری غیرقابل قبول است از این رو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم از این دستورالعمل پیروی می کند و در کنار خبرنگاران و رسانه ها خواهد بود و از آنها حمایت می کند.

جوروند، از برنامه هایی برای رفع مشکلات خبرنگاران استان خبر داد و تصریح کرد: تصمیم دارم برای تصدی معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردی را از میان خبرنگاران انتخاب کنم که هم مشکلات این قشر را خوب درک کند و هم برنامه ریزی و چشم اندازی برای رفع مشکلات آنها داشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی خانه مطبوعات استان در چند ماه گذشته، از تلاش هیئت مدیره آن تقدیر کرد و اذعان داشت: بناست نشستی با هیئت مدیره خانه مطبوعات برگزار و طی آن مشکلات جامعه خبری را بررسی و پیگیری کنیم زیرا همانطور که خبرنگار شان ذاتی در نزد خداوند و مردم دارد باید تلاش کنیم این شانیت به ثمر بنشیند و به آنچه لیاقت مطبوعات ماست، دست یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تاکید بر اینکه این امر با همکاری همفکری رسانه ها ایجاد می شود، عنوان کرد: ادعا نمی کنیم بتوانیم همه مشکلات را حل کنیم ولی سعی ما بر این است که در این دوره نسبت به دوره های گذشته بیشتر اتفاق بیفتد و از هیچ کاری که بتواند مکشاتتی را حل کند، دریغ نمی ورزیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه های این اداره کل تا پایان سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: همایش شعر استانی عربی ولایت به نیزبانی سوسنگرد در آبان ماه، هفته فرهنگی خوزستان در برج میلاد و نخستین جشنواره داستان نویسی مکتب جنوب در آذرماه، جشنواره فیلم کوتاه، چهارمین دوره جایزه سال و جشنواره محراب و ترویج نماز در دی ماه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در بهمن ماه هم برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور ناشران سراسر کشور،  همایش شعر «به رنگ انار» ویژه دفاع مقدس به میزبانی شوشتر، دهمین جشنواره تئاتر مودک و نوجوان به میزبانی دزفول، نهمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ به میزبانی اندیمشک، تئاتر استانی فجر و جشنواره فیلم فجر برگزار می شود.

جوروند، ابراز کرد: دومین جشنواره «من هم کتاب می نویسم»، جشنواره استانی موسیقی، سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی به میزبانی اهواز، جشنواره عکس ویژه راهیان نور و همایش سالانه تاسیس کامون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان هم از جمله برنامه هیا این اداره کل است که در اسفندماه برگزار می شود.

وی از پیگیری بحث آموزش خبرنگاران از طریق خانه مطبوعات، دیدار با خانواده شهدای حرم و… خبر داد و یاد آور شد: بعد از ماه محرم و صفر سینما سیار با نام سینما روشن را در شهرهای فاقد سینمای استان راه اندازی می کنیم که در صورت استقبال از سوی مردم سینما ثابت در این شهرها احداث می شود؛ همچنین در حال تجهیز مجتمع های فرهنگی هنری به سیستم سینمای دیجیتال هستیم.

وی در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی در استان، بیان کرد: هیچ فشاری از سوی شخص با نفوذ و نهاد و سازمانی بر این اداره کل مبنی بر ندادن مجوز کنسرت موسیقی وجود ندارد بلکه در دادن مجوزها دغدغه‌ های متشرعین را مدنظر قرار می ‌دهیم و سعی بر آن است تا این کنسرت‌ ها در فضایی امن و مورد رضایت مردم، علما و متشرعان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اضافه کرد: صدور مجوز به راحتی انجام می شود ولی با توجه به اینکه خوزستان دارای ارزش های متعالی به واسطه هشت سال دفاع مقدس است از طرفداران این برنامه ها تقاضا داریم در هنگام حضور در این فضا متناسب با شأن استان ظاهر و حجاب خود را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی را در کل استان برگزار می کنیم، اظهار داشت: مجوز چاپ و نشر کتاب در خوزستان انجام می شود و تا پایان سال جاری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال از ناشران و مؤلفان استان، کتاب خریداری خواهیم کرد.