به گزارش خوزپرس از شـادگان نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در جلسه مدیریت بحران شهرستان بر ضرورت تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهری به دیزل ژنراتور تأکید کرد و افزود با توجه به احتمال قطعی مکرر برق در فصل زمستان، مجهز کردن کلیه ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرستان به دیزل ژنراتور برق الزامی و ضرورتی انکارناپذیر است.

معاون فرماندار شادگان وضعیت فاضلاب شهری، اعم از ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط شبکه را بسیار فرسوده و نامطلوب توصیف کرد و یادآور شد در صورتی که تمهیدات لازم اندیشیده نشود، در فصل بارندگی با معضل طغیان فاضلاب در معابر شهری مواجه خواهیم شد.

آلبوغبیش با معرفی بخشداران مرکزی، خنافره و دارخوین به عنوان مدیران بحران بخش‌های تابعه، شهرداران شادگان، دارخوین و خنافره، به عنوان مدیران بحران شهرهای مذکور و دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌ها ی اجرایی شهرستان با مدیریت بحران تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: عمده‌ترین مشکل شهرستان، وضعیت نامطلوب فاضلاب شهری است که می‌بایست توسط مجری طرح فاضلاب شادگان و شرکت آبفای استان و شهرستان مورد توجه و رسیدگی عاجل و جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد موقعیت جغرافیایی شادگان و واقع شدن این شهرستان در انتهای رودخانه جراحی در میان تالاب بین‌المللی شادگان سبب شده که هم در زمان خشکسالی و هم در زمان وقوع سیلاب بیشترین خسارات را نسبت به شهرستان‌های بالا دست متحمل شود. بدین خاطر لازم است ضمن تمهیدات لازم توسط کشاورزان و  دستگاه‌های اجرایی شهرستان، می‌بایست به طور ویژه مورد توجه مدیریت بحران استان قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه بر ضرورت هرس درختان درگیر با شبکه برق، شستشوی ترانسفورماتورها، لایروبی انهار و زهکش‌ها، بررسی و رسیدگی به وضعیت راه‌ها، پل‌ها، رودخانه‌ها و نهرهای فرعی و نیازسنجی شهرستان تأکید شد.