ناصر مجدی مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر روز شنبه در آیین هفدهمین برداشت نیشکر از مزارع این شرکت در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس، اظهار داشت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی با نام گذاری برداشت امسال به نام محروم از دست رفته امیر علی داودی که از پرسنل این شرکت بود  پیش بینی می شود با برداشت ۸۸۰ هزارتن نیشکر از سطح زمین های نیشکر این شرکت، ۱۰۰ هزار تن شکر در این شرکت تولید شود.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از برداشت محصول نیشکر امسال به صورت سبز برداشت می شود و درصدد هستیم که در سال های آتی این مقدار به تدریج افزایش پیدا کرده و در نهایت بتوانیم به سمت برداشت کاملاً سبز حرکت کنیم تا گام های مفیدی در جهت حفظ محیط زیست برداریم.
مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر بیان کرد: کشت و صنعت امام خمینی(ره) در ۱۶سال گذشته با برداشت بیش از۱۳/۴میلیون تن نیشکر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر تولید و به بازار عرضه کرده است.
مجدی با اشاره به کسب رکورد برش، حمل و استحصال شکر در پایان بهره برداری گذشته و همزمان با آغاز سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد: کشت و صنعت امام خمینی(ره) با برداشت ۱۳هزار و ۳۰ تن نیشکر و استحصال یک هزار و ۳۷۶ تن شکر در روز و در مجموع با برداشت ۸۴۵ هزار تن نیشکر و تولید حدود ۹۰ هزار تن شکر توانست در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب با تلاش مضاعف و با تمام توان فعالیت کند.
در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول بکار بوده و به صورت غیرمستقیم این میزان اشتغال تا ۱۵ هزار نفر نیز می رسد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر و در بخش شعیبیه واقع شده است.

انتهای پیام/