به گزارش خوزپرس، محمد تقی‌زاده صبح امروز در نشست با حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان که در محل اداره کل آموزش و پروش برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه وضعیت نشر و مطالعه در شاخص‌های توسعه‌یافتگی، به نقش کتاب در پرورش فرهنگ ملی و دینی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی زمان مناسبی برای آشنا کردن نسل جوان کشورمان با منابع گران‌بهای فرهنگی ماست که در گذر زمان این عدم آشنایی منجر به بروز شکاف میان نسلی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: کتاب خوب و محیط کتابخانه می‌تواند این خلأ و شکاف را پر کند به همین دلیل مجموعه آموزش و پرورش برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی جامعه مهیای همکاری همه جانبه با کتابخانه‌های عمومی سطح استان است که بی‌شک اوج این همراهی و همدلی در هفته کتاب و کتابخوانی دیده خواهد شد.

تقی‌زاده اضافه کرد: ترغیب و تشویق مردم برای کتاب‌خوانی و مطالعه و یافتن استعدادهای نهفته در جامعه در حوزه‌های مختلف مثل حوزه‌های علمی فلسفی، ادبی، ریاضی و دیگر حوزه‌های علوم تلاش جدی و دنباله دار را می‌طلبد، به همین خاطر است که باید از دوران کودکی به منظور پرورش این استعدادها، بچه‌ها را به کتاب خوانی عادت دهیم تا به مرور زمان با تولید یک جامعه کتاب‌خوان، تأثیر آن را در توسعه فرهنگ جامعه شاهد باشیم.

این مسئول بیان کرد: در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم با توجه به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی باید عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها همگانی شود و شور، شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه استمرار داشته باشد.

تقی‌زاده در پایان عنوان کرد: کتاب‌خوانی نباید به یک عده یا یک گروه خاص تعلق داشته باشد، بلکه هر فرد باید با کتاب زندگی کند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری: مردم باید به کتاب‌خوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی مردم شود مطالعه و کتاب‌خوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب نشان دهند و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ترویج پیدا کند.

فارس

انتهای پیام/