به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی و سرپرست معاونت امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خوزستان که امروز، پنجشنبه ۲۲ مهرماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این‌که باید نگاه ما به راه، منش و روش امام حسین(ع) باشد، اظهار کرد: در همین مسئولیت‌ها، رفت و آمد یک امر طبیعی و عادی است رفت و آمدها در نظام‌های مردم‌سالار موجب جلوگیری از بسیاری از مشکلات می‌شود.
وی افزود: ماندن و طولانی شدن یک پست خاص می‌تواند تبعاتی را به‌دنبال داشته باشد. به همین جهت در قانون اساس کشور مدت ریاست جمهوری محدود در نظر گرفته شده است و نبود این محدودیت موجب عواقب خانمان‌سوز ‌شود.
استاندار خوزستان با بیان این‌که هنر ما باید استفاده از تمام سرمایه‌های استان باشد، تصریح کرد: باید به نحو شایسته از تمام سرمایه‌های استان در جهت پیشبرد استان بهره گرفت.
شریعتی با اشاره به فعالیت‌های آقای خبیر، معاون سابق سیاسی و اجتماعی استاندار، گفت: دوستی و برادری من با آقای خبیر از سال ۸۷ بوده است و در این چند ماه حُسن‌اخلاق، منش و همزمان به اصول خود بهره بردم. امروز تودیع نیست و فقط معارفه است. از تجربیات آقای خبیر در شورای برنامه‌ریزی و دیگر کارگروه‌های اقتصادی استان در جهت توسعه استفاده خواهیم کرد و ایشان در این کارگروه‌ها حضور خواهند داشت.
وی در خصوص دکتر حسین‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: آقای حسین‌زاده به عنوان یک استاد دانشگاه منشأ خیر و برکت در دانشگاه بوده و دانشجویان بسیاری را تربیت کرده است. اخلاق حسنه، روابط عمومی گسترده، تعامل با گروه‌های مختلف، تحمل‌پذیری از ویژگی‌های برجسته ایشان است.
استاندار خوزستان عنوان کرد: تعامل با گروه‌های سیاسی، NGOها، حوزه‌های اجتماعی، آموزش و سلامت از برنامه‌هایی است که باید در معاونت سیاسی – اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. همچنین مسائل مدیریت اجرایی و فرمانداران به وسعت کار این معاونت می‌افزاید.

شریعتی با اشاره به انتخابات سال ۹۶ عنوان کرد: انتخابات مسئله‌ای مهم و حیاتی است و دقت ویژه‌ای را می‌طلبد و لازم است با نهایت وسواس این کار انجام شود تا کمترین خدشه و شبهه‌ای ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که توجه به آسیب‌های اجتماعی در استان از مسائل مورد تأکید است، گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی امری مهم است و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای در این خصوص دارند. لازم است گزارش کار و اقدامات صورت گرفته در این خصوص تدوین و اگر از برنامه کشوری عقب هستیم تلاش شود این عقب‌ماندگی جبران شود و این گزارش به وزیر کشور ارسال شود.
استاندار خوزستان با اشاره به تودیع معاون اقتصادی و امور بین‌المللی استان نیز اظهار کرد:آقای نیکو به‌دلیل حضور در تهران، در جلسه امروز حضور ندارند. از وی به دلیل تخصص در معاونت سازمان برنامه‌ریزی استفاده خواهد شد که مسائل استان و برنامه‌ریزی‌های بسیاری در آن صورت می‌گیرد و بسیار تأثیرگذار است.
شریعتی ادامه داد: همچنین آقای بحرینی توسعه‌گرا و علاقمند به توسعه است و در مسئولیت‌هایی که بوده منشأ تحول، خیر و رشد بوده است؛ امیدواریم در معاونت اقتصادی استانداری نیز منشأ پیشرفت استان باشند.
وی عنوان کرد: باید در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و اشتغال تلاش کرد و بستر سرمایه‌گذاری را بهتر کنیم و در جهت سرمایه‌گذاری اقدام شود. باید سعی شود یک سرمایه‌گذار و کارآفرین محترم شمرده شود. اگر قرار است در استان تحول، اصلاح و اشتغال ایجاد شود جز با سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود. این در حالی است که مهمترین مشکل استان، اشتغال است.
استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم پیگیری تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی گفت: لازم است در حوزه بین‌المللی از ظرفیت استان استفاده شود و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی به‌صورت دقیق و بند به بند دنبال و در جهت تحقق آنها تلاش شود. تفاهم‌نامه‌ای با استان بصره منعقد و تنها ۲۰ درصد آن اجرایی شده که البته بخشی از آن خارج از اختیارات استان است. با این حال باید تلاش شود که مواردی که در حوزه اختیارات استان است، اجرا شود. در تفاهم‌نامه جدید با استانداری بصره تلاش شد که تفاهم‌نامه در حوزه اختیارات هر دو استاندار باشد.
شریعتی در پایان اظهار کرد: از زحمات و فعالیت‌های مخلصانه و صادقانه آقای خبیر در معاونت سیاسی تشکر می‌کنم و امیدوارم که در حوزه توسعه استان نیز کمک کنند و به عنوان مشاور بنده کمک و همراهی داشته باشند. این مراسم تودیع و معارفه را تنها با حضور فرمانداران و مدیران ستادی برگزار کرده‌ایم و مراسمی دیگر در شورای اداری خواهیم داشت.

%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d9%81%d9%87 %d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d8%b9