به گزارش سرویس ورزشی خوزپرس از اهواز، هر ۲ تیم ایران و کره کما فی سابق رقابتی سهمگین برای کسب سهمیه جام جهانی دارند.
کره همیشه نشان داده که تحت هر شرایطی گلیم خود را از آب بیرون کشیده و نهایتاً در جمع ۳۲ تیم جام جهانی حاضر می‌شود و فارغ از نتیجه بازی پیش روی مقابل ایران، در ادامه مسیر، مسافر مسکو خواهد بود.
اگر کمی به گذشته برگردیم خواهیم دید که کره‌ای‌ها همیشه و حتی در اوج قدرت در مقابل ایران آن حریف از پیش برنده نبوده‌اند و ایران نیز، حتی در بدترین شرایط خود به این راحتی‌ها به چشم بادامی‌ها باج نداده است.

لذا آنچه از شواهد و قرائن بر می‌آید این است که کره‌ای‌ها مثل همیشه در ورزشگاه آزادی تمرکز لازم را نخواهند داشت و می‌توان با تدابیری حساب شده و بازی‌ای منسجم آنها را دست خالی راهی سئول کرد.

لذا تیم کی روش که در خط دفاعی و گل نخوردن متخصص است، می‌تواند با بازی‌ای تماشایی و تهاجمی که توجه کافی به دفاع نیز مد نظرشان باشد تیم کره را ناکام این بازی باقی بگذارد.

کیروش مربی ای حرفه‌ای است که در جایی که لازم است خونسرد باشد با آرامش تمام کار را پیش می‌برد و در مواقع لزوم با ایجاد جوی روانی بر روی نیمکت تیم حریف اثرات منفی خواهد گذاشت. از نظر تفکر و شیوه مربیگری نیز در طی سال‌های حضورش سعی نموده که فوتبال ایران را به لحاظ جوان‌گرایی به سطح مناسبی برساند و اولین هدف خویش را پایه گذاری دفاعی مستحکم و نفوذ ناپذیر و کنترل کامل بازی در نیمه خودی در موقعی که تیم حریف صاحب توپ است قرار داده. در حقیقت پی ساختمان خویش را برمبنای جوان‌گرایی و دیوارهای این سازه استوار را دفاع‌ها و دروازه‌بان غیر قابل تزلزل قرار داده. این استراتژی کیروش، ابتدا گل نخوردن ایران را تضمین نموده و در ادامه استفاده از موقعیت‌ها در بازی مد نظر ایشان است.

به گونه‌ای که درمقابل تیم‌های بزرگ تاکتیک ضد حمله و در مقابل تیمهای متوسط و ساده‌تر، اتخاذ تدابیر دیگری به‌جز ضد حمله جهت دستیابی به گل از اهداف این مربی بزرگ و زیرک است. دراین بازی خانگی نیز کیروش به احتمال زیاد سیستم ۴ بازی قبل را مد نظر نخواهد داشت و سیستم ۴ سیستم شروع بازی وی خواهد بود. این احتمال نیز وجود دارد موقع تهاجم و مالکیت تیم کره این سیستم را به ۴ ویا ۴ ویا ۳ در مواقع لزوم تبدیل کند.
لذاتیم ایران می‌بایست بازی‌ای تهاجمی تراز بازی با ازبکستان ارائه دهد، زیراتیم کره ۱ سر و گردن از ازبکها بالاتر است. البته با توجه به استرس ناشی از ۴۸ سال عدم موفقیت کرهایها در خاک ایران و فشار تماشاگران بر این تیم جوان و تازه متحول شده کره، ملی پوشان ایران در نیمه اول و خصوصاً قبل از ۲۰ دقیقه اول می‌بایست بازدن گلی سرنوشت ساز ساختار فنی و روحی تیم کره را بر هم بزنند.
تیم جوان کره به‌واسطه با تجربه بودن، اگر تا دقیقه ۲۰ گلی را از ایران دریافت نکند، بر جو ورزشگاه و بازی مسلط می‌شود و بازی به توازن کشیده می‌شود و کار ایران با مشکل مواجه می‌شود.
تنها عاملی که ممکن است برنامه‌های تیم ایران را برهم بزند دریافت گلی زودهنگام از روی اشتباه یا غفلت دروازه‌بان یا خط دفاع ایران است. درغیراینصورت کره در گلزنی از طریق کارهای تاکتیکی کمی ناتوان به نظر می‌رسد.
احتمال ۱ بازی درگیرانه و فیزیکی و همراه با سرعت بالا در تمام خطوط بازی و در تمام دقایق بازی وجود خواهد داشت. نقش هافبک‌های دفاعی تیم ایران در این بازی از همه بازی‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

 

گزارش محسن بابادی