به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا غلامرضا شریعتی استاندارخوزستان روز جمعه در این نشست مشترک که با حضور یک هیات روس در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: تعامل اقتصادی،صنعتی و فرهنگی میان دولت ایران و روسیه بخصوص در سال های اخیر و حمایت این کشور از مواضع حق طلبانه ایران ،قابل تقدیر بوده و فرصتی مناسب برای گسترش زمینه تعامل و همکاری ۲ کشور است.
وی افزود: خوزستان پیش از این از توان فنی شرکت های روسی برای ساخت نیروگاه برق رامین بهره برده است و این نیروگاه در شبکه برق کشور به تولید برق می پردازد.
استاندار خوزستان ادامه داد: در زمان حاضر نیز نیروگاه دوم سد دز توسط وزارت نیرو به صورت فاینانس درحال عقد قرار داد است که در این زمینه نیزشرکت های روسی نقش فعالی دارند .
وی همچنین به ظرفیت های نفتی غرب کارون در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و با اعلام آمادگی این استان برای پذیرش سرمایه گذار افزود: این سرمایه گذاری فرصت مناسبی برای رونق اقتصاد استان و اشتغالزایی است.
شریعتی تصریح کرد: قرارداد های سرمایه گذاری در حوزه نفتی آزادگان به میزان ۲/۵میلیارد دلار باعث ایجاد بازار بزرگ صنعتی و اقتصادی شده و برضرورت ایجاد یک فرودگاه بزرگ بین المللی در استان می افزاید.
وی بر توسعه جاده ها و خطوط ریلی استان تاکید کرد و گفت: علاوه بر این پروژه بزرگ ، این آمادگی را داریم که در پروژه آزاد راه اهواز- اندیمشک و خوزستان – فارس و راه آهن اهواز – ایذه -شهرکرد نیز با عقد قرارداد blt سرمایه گذار جذب کنیم.
شرکت روسی در زمینه ساخت فرودگاه جدید اهواز با حضور در اهواز ضمن بازدید از محل ساخت فرودگاه شرایط حضور در این پروژه را بررسی می کند.
همچنین در ادامه این هیات با همراهی نماینده ریاست جمهوری در نشستی با استاندار خوزستان شرکت کرد و چگونگی همکاری مشترک در زمینه های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.