به گزارش خبرنگار خوزپرس از شادگان، نماینده شادگان در نشست بررسی مشکلات حوزه آب و برق شادگان که با حضور معاون وزیر نیرو در محل فرمانداری شادگان برگزار شد با اشاره به ۵ درصد تولید نفت ایران از منطقه شادگان تصریح کرد: اگر برق و آب را برای مردم به طور رایگان عرضه کنیم؛ حقشان است و کار بزرگی نکردیم.
ناصری نژاد با اشاره به جمعیت جوان شادگان اذعان کرد: نرخ بیکاری در شادگان نزدیک به ۴۲ درصد است، که بعد از مسجد سلیمان در رتبه دوم استان قرار دارد و این امر باعث مهاجرت جوانان شادگان جهت امرار معاش به نقاط دور کشور در مشاغل فصلی و کاذب است.
وی با اشاره به قطب کشاورزی بودن شادگان در سال‌های نه چندان دور بیان کرد: چند سالی است که شادگان به دلیل خشکسالی و بی‌آبی، بخش کشاورزی بخصوص در حوزه‌ی سد مارون فلج شده است، مردم خواستار برقراری عدالت در سازماندهی و تقسیم آب در این حوزه هستند.
ناصری نژاد با اشاره به واگذاری مجوز برق به آبزی پروران و کشاورزان تاکید کرد: مشکلات برق آبزی پروران و کشاورزان باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: عمده مشکلات کشاورزان و پرورش دهندگان ماهی نبود اشتراک برق است که بی گمان رفع این مشکل رونق کشاورزی و آبزی پروری و ایجاد فرصت‌های شغلی به همراه دارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شبکه توزیع برق شادگان کاملاً فرسوده و نیاز به مرمت دارد؛ لهذا از وزارت نیرو خواستار توجه و عنایت ویژه هستم؛ در اسرع زمان نسبت به برطرف کردن معضلات شبکه برق شادگان اقدامات ملموس صورت پذیرد.

معاون وزیر نیرو که از نزدیک شبکه برق شادگان را بازدید کردند، ضمن اظهار تأسف از وضعیت موجود تصریح کرد: شبکه برق شهرستانی با جمعیت ۱۶۰ هزار نفری با چنین ویژگی‌ها اصلاً قابل قبول نمی‌باشد و از اختصاص مبلغ ١٠٠ میلیارد ریال برای ساماندهی این شبکه خبر داد.
فلاحتیان افزود: این مبلغ برای رفع مشکلات روشنایی شهری و روستایی، جابجایی پایه‌های برق خطرناک و ایجاد انشعابات قانونی تخصیص یافته.
معاون وزیر تاکید کرد: امور برق موظف است انشعاب برق هر واحد تولیدی، خدماتی و تجاری که ایجاد اشتغال کند، بدون هرگونه نسبت به اتصال آن به شبکه توزیع اقدام نماید.

 

 

گزارش صالح آلبوغبیش