به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز، با توجه به مشکل ریزگرد ها و گرد و غبار در استان خوزستان این رسانه رسمی بعد از پیگیری و برای حل این بحران توانست یک شرکت مالچ پاشی طبیعی(MNF) در کشور برای ارائه راهکار و جلوگیری از بحران گرد و غبار به مسئولان خوزستان معرفی و با گفت و گو با مدیر عامل این شرکت از ظرفیت این محصول به دست متخصصان ایرانی با هزینه مناسب این فرآورده را به مسئولان معرفی کند.

امید کشمیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: بنده کشمیری هستم جوانی با عشق و شور به وطن و سرزمینم ایران مدیر عامل شرکت صنعت سازه تراپ که در سال۸۵ باتلاش شبانه روزی به ثبت رساندم ودر زمینه تکنولوژی های نوین راه و ساختمان شروع به فعالیت کردم و در حال حاضر یک نمایندگی از انگلستان دارم( پارچه بتنی) ویک نمایندگی از ترکیه(فایبرسمت ) وچندین ابداع و تکنولوژی دیگر برای ارائه خدمات به کشورم دارم.

وی افزود: در سال ۸۸متوجه شدم که گروهی از هموطنانم در جاهای مختلف کشور دچار مشکل ریزگردشده واین مرا به فکر وا داشت تا کاری هر چند کوچک برای مردم میهنم انجام دهم به همین دلیل شروع به کار کردم و در این زمینه ایده ای به ذهنم رسیدو روی آن به تحقیق و پژوهش پرداختم که در این راستا اولین قدم یک گروه وکادر فنی مجرب بود وتخصص وهمت نیاز اصلی این کادر بود که اقدامات اولیه انجام شد.
مدیر عامل شرکت صنعت سازه ساتراپ بیان کرد: کادر فنی برای این پروژه را تشکیل دادم و در این میان جناب آقای دکترحقیقی استاد دانشگاه امیرکبیر و جناب آقای دکتر روغنی زاده ریئس دانشکده شیمی وعضو هیأت علمی امیرکبیر ومهندس اقلامی و شاهد و چندین تن از مهندسین مجرب در حوزه زیست شناسی و هواشناسی ومحیط زیست نیز همراه بنده بودند واین ایده را به عرصه عمل رسانده وبه ثبت رساندم.

وی با اشاره به دغدغه مردم برای مقابله با ریزگرد ها اشاره کرد و گفت: این ایده طرح مقابله با ریزگردها بود مالچ طبیعی(mnf) که پس از هفت سال کوشش وتحقیق بالاخره موفق شدیم عملی شود وازاین بابت خداراشاکرم.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت صنعت سازه ساتراپ گفت: نخستین مالچ طبیعی( MNF) دنیا که توسط این شرکت تهیه و ثبت شده است که برای احیای دریاچه ارومیه بکارگرفته شد.

img_20160927_195943

امید کشمیری افزود: مالچ به عنوان تثبیت کننده ماسه های روان مورد استفاده قرار می گیرد تا از بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و برای جلوگیری از ریزگرد های نمکی دریاچه مالچ طبیعی(MNF) ساخت این شرکت که نمونه خارجی نداشته و عاری از مواد پلیمری است در ساحل بندر شرفخانه بکارگرفته شد.

کشمیری افزود: برای ساخت این مالچ طبیعی محققان صنعت سازه ساتراپ پس از شش سال پژوهش و تحقیق و انجام آزمون و خطاهای بسیار توانستند در سال ۹۱ برای نخستین بار درکشور و جهان مالچ کاملا طبیعی را اختراع کنند.

وی ادامه داد : مالچ طبیعی عاری از هرگونه مواد پلیمری و ترکیبی از انواع مواد معدنی بوده و سازگار با محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت صنعت سازه ساتراپ گفت : این مالچ به صورت روکش عمل کرده و به خاطر رنگ روشنی که دارد گرمای کمتری را به محیط جذب و برای جانداران و زیستگاه آنها هیچگونه خطری ندارد.

وی اظهارکرد: پس از پاشیدن این مالچ بر روی زمین پس از گذشت چند روز مالچ شروع به ترک خوردگی های مویی می کند که این مساله برای نفس کشیدن زمین مفید است.

کشمیری گفت: مالچ طبیعی رطوبت زیادی را در مدت زمان طولانی در خود حفظ کرده و از جذب آب بسیار بالایی برخودار است به گونه ایی که آب باران را جذب و به سطح تحت پوشش خود هدایت می کند.

وی افزود: مالچ طبیعی(MNF) همچنین برای رشد گیاه بسیار مفید بوده و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است بطوری که پس از ۱۰ سال جذب طبیعت شده و باعث تقویت خاک منطقه و افزایش سرعت رشد نهال می شود.

مدیرعامل شرکت صنعت سازه ساتراپ ادامه داد: در نمونه های دیگر مالچ های موجود در بازار از مواد پلیمیری استفاده شده و برای تهیه آن آب طبیعی بسیار زیادی مصرف می شود این درحالی است که مصرف آب در مالچ طبیعی یک به نیم بوده و قادر است با هرگونه آبی مخلوط شود.

کشمیری تصریح کرد: چه نمکى چه اهکى و گچی با تمام این محسنات نمیدانم چرا مدیران توجه ندارند چون این معظل ریزگرد هم باعث مهاجرت و بی رونقى بازار گردشگرى و غیره می شود.

وی خاطر نشان کرد: مالچ طبیعى MNF از نظر قیمت نیز نسبت به دوام و کیفیت از مالچ نفتى ارزانتر هم هست ، بیابان زدایى در این بى ابى و خشکسالى با کاشت نهال بخصوص در مناطق کویرى و ماسه زار به نظر من کم ضرر نیست چرا که تا ٢ سال این نهالها ابیارى و نگهدارى نیاز دارند و در سال چندین میلیون متر مکعب اب براى ابیارى نهالها مصرف میشود که با وجود مالچ طبیعى MNF که بالاى ۶ سال عمر دارد میتوان این مناطق رامالچ پاشى کرد و تا ٣ سال ان اب مصرفى را در بخش کشاورزى به کار برد و بعد از ٣ سال که عمر مالچ طبیعى MNF به نیمه رسیده بر روى این مالچ نهال کاشت که هم نگهدار نهال باشد هم اب کمى مصرف شود و هم از بروز ریزگرد تا ۶ سال جلوگیرى میکند.

انتهای پیام