به گزارش خوزپرس از شادگان حسین خنافره در گردهمایی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس فقط در مقابل ارتش بعث مقاومت نکردند؛ بلکه از کشورهای غربی و حتی برخی کشورهای منطقه از لحاظ لجستیک و تجهیزات ارتش عراق کمک می‌شد.

فرمانده سپاه شادگان با اشاره به مزید بر علت بودن منافقین، توطئه‌های داخلی و وقایع کردستان در آن ایام سخت، اضافه کرد: فقط با هوشیاری و مدیریت امام راحل (ره) و حضور میلیونی مردم در صحنه‌های جنگ، امروز شاهد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران عزیز هستیم.
وی صدام را مهره‌ی امریکا و اسرائیل دانست و تصریح کرد: اگر جلوی تجاوز صدامیان را چنین محکم نمی‌گرفتیم؛ امروز شاهد نا امنی و دخالت بیگانگان و در رأس آن‌ها اسرائیل و امریکا در امور داخلی کشور بودیم؛ لیکن ملت غیور ایران فرهنگ دفاع را عملی کرد و باهمت و مدیریت نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی این پیروزی بزرگ را به ثمر رساندند.

خنافره با اشاره به کاروان‌های راهیان نور ابراز امیدواری کرد که ملت ما بل اخص جوانان روزهای جنگ را فراموش نکنند؛ خدا را شاکریم که مردم هوشیار و همیشه در صحنه هستند؛ خوشبختانه اکنون مناطق جنگی که محل رزم رزمندگان ما بود به زیارتگاه تبدیل شده است که هرساله خیل عظیمی از مردم جهت تجدید پیمان با آرمان‌های رفیع شهیدان از آن مناطق زیارت به عمل می‌آورند.

فرمانده سپاه شادگان در پایان با اشاره به وضعیت نا بسامان منطقه گفت: اوضاع یمن، عراق و سوریه به دلیل دخالت‌های بیگانگان و آنان که همیشه در سودای فرمانروایی بر جهان هستند، متشنج و نا آرام است و تاوان سنگین ناآرامی را شهروندان مظلوم می‌دهند.

 

گزارش صالح آلبوغبیش