به گزارش خوزپرس از شادگان، در گردهمایی سالانه غدیر عشایر شادگان که امسال اولین دوره‌ی آن با حضور آیت الله سید محمد علی جزایری در سالن ابن سکیت اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان برگزار شد؛ با هماهنگی سران عشایر مقرر گردید این گردهمایی سالانه در مضایف و حسینه های شیوخ عشایر برگزار شود.
در این گردهمایی منصور آلبوغبیش به نمایندگی از سران عشایر ضمن خوش آمد گویی؛ خطاب به آیت الله جزایری گفت: جوانان شهر من با داشتن مدارک لیسانس و فوق لیسانس بیکار هستند؛ در حالی که شهرستان شادگان مورد احاطه شرکت‌های نیشکر، بنادر و پتروشیمی قرار دارد؛ هم چنین شهرستان شادگان از خشکی و بی آبی، چند سالی است که رنج می‌برد.

در ادامه آیت الله جزایری ضمن اشاره به دعوت امام جمعه شادگان گفتند: با توجه به مشغله کاری زیاد، به خاطر دوستی و محبت خاصی که نسبت به مردم شادگان، که الحق شادگان دروازه‌ی تشیع بوده و خواهد بود؛ دعوت حجت الاسلام شرفی امام جمعه شادگان را باکمال میل پذیرفتیم.
ایشان با اشاره به حدیث نبوی (من کنت مولاه فهذه علی مولی) بیان کردند: رسول خدا (ص) زمانی که امام علی (ع) را به امامت امت منصوب کردند؛ برای علی (ع) دعا نکردند بلکه برای پیروان علی در تمام زمان‌ها دعا کردند؛ پس وظیفه‌ی شرعی تک‌تک ما شیعیان تبلیغ و تمسک جستن به غدیر است.
نماینده ولایت فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه امام جمعه شادگان سید شرفی وکیل ما در شادگان هستند؛ ابراز امیدواری کردند: که سران عشایر و فرماندار با ایشان جلساتی برگزار کنند و تصمیمات لازم در زمینه‌های اجتماعی، عشایری و اقتصادی اتخاذ کنند.
سید محمد علی جزایری ضمن محکوم کردن معضل تیراندازی در شادگان، خواستار برخورد شدید نیروهای امنیتی و دادگستری و نیز اتخاذ راهکارهای اساسی برای رفع معضل شدند و تصریح کرد: هرگونه تساهل در این زمینه از سوی همه محکوم و شرعاً حرام است.

وی اضافه نمود: در سایر جاهایی که با این معضل گریبان گیر بودند؛ امام جمعه، فرماندار و سران عشایر جلسات و نشست‌های متعدد برگزار کردند و با اتخاذ تصمیمات صائب و اخذ تعهد از سوی تمام جهات، معضل تیراندازی به پایین‌ترین حد خود رسید، که امیدواریم این مهم هر چه زودتر در شادگان نیز اتفاق بیفتد.
جزایری با بیان این که شادگان آخرین ایستگاه رودخانه جراحی است بیان کرد: مهم‌ترین مسئله شادگان، مشکل کم آبی در زمینه کشاورزی است؛ که امیدوارم این مشکل بزرگ از سوی مسئولین ذی‌ربط، بل اخص فرماندار پیگیری شود.
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان اظهار امیدواری کرد: به امید خدا در رابطه با این مسئله با استاندار و متخصصین آب جلسات متعدد برگزار شود و هرچه سریع‌تر معضل بی آبی شادگان رفع گردد؛ مردم ولایت مدار شادگان لیاقت و شایستگی خدمت هستند، و نسبت به رودخانه‌ی جراحی ذی‌حق و سهیم هستند.
آیت الله جزایری در پایان ضمن اشاره به صنایع فولاد و طرح توسعه‌ی آن بیان کردند: شادگان همان طور که قطب کشاورزی است؛ از آنجا که تالاب شادگان منبع بسیار بزرگی جهت صنعت گردشگری، پرورش ماهی و پرورش گاومیش است و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در این منطقه می‌بایست به قطب صنعتی نیز تبدیل شود. که امیدوارم با تحقق این مهم جوانان این منطقه از معضل بیکاری نجات پیدا کنند.

گزارش صالح آلبوغبیش