به گزارش خوزپرس از اندیمشک، پیمان جهانگیری در نشست انتخاب رئیس شورای شهر اندیمشک در سرسرای فرمانداری این شهرستان اظهار امیدواری کرد که با توجه به فرا رسیدن عید سعید غدیر با کرامت و از خود گذشتی بتوان انتخاب رئیس شورای شهر را شاهد باشیم.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: این روند درشان شهرستان نیست شما هر کدام سه سال در شورای شهر بوده‌اید و تصمیمات گرفته‌اید و این نشست آخرین فرصت برای رسیدن به راهکاری برای انتخاب رئیس است.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه نتیجه انتخابات مشخص است و ۵*۵*۱ معروف باز هم تکرار خواهد شد اظهار داشت: من با برگزاری قرعه کشی مخالفم و این کار را انجام نخواهم داد مگر استانداری کتباً ابلاغ کند و هیچ نشستی دیگری برای انتخاب ریاست شورای شهر اندیمشک برگزار نخواهم کرد بیایید امروز با از خود گذشتگی و کنار گذاشتن اختلافات کار را تمام کنیم.

وی با اشاره به مشکلات پارک بزرگ اندیمشک تصریح کرد: وقت برای کار خوب و ماندگار کم است، قدر زمان را بدانیم، مردم از این روند ناراضی هستند، یک عضو فعال در شورای شهر می‌تواند تاثیرگذار باشد و پست و مقام مهم نیست، مهم خدمت کردن به مردم است تاکید می‌کنم نتیجه هرآن چه باشد به استانداری ارسال خواهد شد و زیبنده نیست شما با تحصیلات عالی و جایگاهی که دارید خودتان کار را تمام نکنید.

همچنین مهدی قلی کیانی افزود: آقای اسکندری شما از جمع ما و خودتان هرکدام را شایسته میدانید برای ریاست بیان نمایید من از جانب پنج نفر خود بیان می‌کنم که حاضریم به نفری که بگویید رأی دهیم شما وکیل هستید من شما را وکیل شورا انتخاب می‌کنم خدا را شاهد بگیرید صدیقه میری، محمدرضا بختیاری و دیگران کدام‌یک شایسته هستند.

رعنا میر عالی پس از سخنان مهدی قلی کیانی خواستار شد که ماده ۵ قانون شورای شهر را اعضای حقوقدان به من توضیح دهند، من متوجه آن نمی‌شوم.کرامت میری نیز بیان کرد: نکته خانم میر عالی صحیح است حق رأی در شورا قابل واگذاری به شخص نیست و نمی‌شود کسی را وکیل قرار داد و این خلاف قانون است.

همچنین حجت الاسلام باقری نیز با بیان اینکه برای برون‌رفت از بحران نفع اسکندری کنار بروم و ایشان بجای من کاندیدا هستند از حضور در جمع نامزدهای تصدی ریاست شورای شهر اندیمشک کناره‌گیری کرد.

صدیقه میری با اشاره به اینکه آقای فرماندار ما چگونه کوتاه بیاییم در حالی که برادر بزرگم آقای اسکندری حتی یک‌بار در رأی گیری‌ها به من یا یکی از دوستان همفکر ما رأی نداده و این در حالی است که ما برای نائب رئیسی و ریاست دوستان رایزنی کرده ایم، بیانگر گذشت ماست چرا ما باید فقط از حق قانونی خود ک.تاه بیاییم.

آقای اسکندری شما در کدام مسئله حتی یک مورد جانب ما را گرفته‌اید بیان کنید آیا بوده.

وی در ادمه اضافه کرد: من به عنوان عضو شورای شهر و یکی از کسانی که همفکر قلی کیانی هستم باید ناراحت می‌شدم و حقیقتاً به من برخورد که ایشان بدون هماهنگی از جانب ما سخن گفتند اما دوستان در حالی که پیشنهاد به نفع آنهاست قبول نمی‌کند این حق را به ما بدهید که قبول نکنیم و کار را تمام کنید، فایده‌ای ندارد.

سپس اسکندری با بیان اینکه من مجتهد واجد شرایط نیستم تصریح کرد: پیشنهاد آقای قلی کیانی از این روی که از بین ۵ نفر و بنده جمعا ۶ نفر می‌بایست یکی را انتخاب کنم نه یازده نفر دیگر این انتخاب نیست و گر چه ریاست شورای شهر جام زهر است، بجز خون جگر پیزی ندارد اما برای حل بحران حاضرم کاندیدا شوم اما اگر کاندیدا شدن من بحران را پایان دهد.

سید سام حسینی نیز بیان کرد قبلاً هم در مصاحبه گفته‌ام  بنده با قرعه کشی مخالفم و هرگز موافقت نامه قرعه کشی را امضا نخواهم کرد.

مهدی قلی کیانی در خاتمه با بیان اینکه از مردم خجالت می کشم افزود: در کشور ما دو جناح سیاسی وجود دارد و اگر سیاسی بخواهیم رفتار کنیم کدام اصلاح طلب از روندی که در آن مردم ضرر کند راضی خواهد بود یا مگر اصولگرایی چیزی به‌جز ارزش‌های انقلاب و اسلام است قطعاً اصولگرایان و اصلاح طلبان از این روند ناراضی هستند. دوستان از آرمان‌ها، آمال و آرزوها که در روز اول داشتیم فاصله گرفتیم و مردم در شورا شهر فراموش شده‌اند. من دیگر در نشستی که برای تعیین هیئت رئیسه شورای شهر باشد نخواهم آمد این برای ما زشست است آقای بختیاری کاندیدای دیگر جایی برای تجدید نظر نیست تا از بحران خارج شویم.

به گزارش خبرنگار خوزپرس از اندیمشک، نتیجه انتخاب شورای شهر اندیمشک با کسب ۵ رأی توسط اسکندری، ۵ رأی بختیاری و تک رأی رعنا میر عالی عضو مستقل شورای شهر اندیمشک پایان یافت و دومین نشست انتخاب رئیس شورای شهر اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان سرانجامی تکراری داشت و تعیین تکلیف شورای شهر به استانداری خوزستان کشیده شد.

فرماندار اندیمشک نیز در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: گزارشی کامل به همراه نتیجه آرا به استانداری مکاتبه خواهد شد و منتظر اعلام تعیین تکلیف شورای چهارم خواهیم بود.

گزارش مجتبی خلیلی