به گزارش خوزپرس از شوشتر؛ در این مراسم سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر این روز بزرگ را به تمام بهورزان شهرستان شوشتر تبریک و تهنیت گفت و از تمامی زحمات آنان در خدمت به آحاد مردم در امر بهداشت تشکر و قدر دانی کرد.

 

دکتر فرهاد ابول نژادیان با اشاره به نقش بهورزان در تامین سلامت جامعه خاطرنشان کرد: بهورزان در صف نظام سلامت کشور یاری‌رسان جامعه بوده و نقشی محوری و اساسی را بر عهده دارند.

 

وی همچنین افزود: این قشر برای پزشک خانواده بهترین منبع اطلاعات در بیماریابی جمعیت زیر پوشش به شمار می‌روند و به راحتی مشکلات عمده سلامت و عوامل مرتبط با آن را به خوبی در اختیار پزشک قرار می‌دهند.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه بیماریهای غیر واگیر  امروز در برابر بیماریهای واگیر قد علم کرده اند تصریح کرد: بهورزان ما باید با به روز کردن اطلاعات خود به دانش و آگاهی های لازم، وزنه را به سمت هرچه کنترل کردن این بیماری ها تغییر دهند .

 

دکتر ابول نژادیان همچنین خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت راه اندازی سامانه سیب بود که در یک ماه گذشته همکارانمان در معاونت بهداشت دانشکده علی رغم مشکلات سخت افزاری تلاش های خوبی در این مسیر انجام داده اند و از لحاظ رتبه بندی در بین دانشگاها  دانشکده علوم پزشکی شوشتر در جایگاه خوبی قرار دارد و روند رو به جلوی خود را طی خواهد کرد.

 

در ادامه این مراسم دکتر حسین فردی پور سرپرست معاونت بهداشت دانشکده  نیز با تبریک فرارسیدن روز بهورز اظهار داشت : جشن امروز به پاس یکسال تلاش و کوشش بهورزان عزیز است هیچ خدمتی بالاتر از خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار نیست و طبق آیه شریفه که خداوند در قرآن مجید می فرماید: کسانیکه با خدا عهد بسته اند  از صدق ایمانشان، خداوند به آنها پاداش نیکو می دهد و بهورزان نیز مصداق روشنی از این افراد هستند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای مربوطه نیازهای بهورزان را بر طرف کرده و از خدمات این قشر زحمت‌کش جامعه به نحو مطلوب تقدیر شود.

 

در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله اجرای موسیقی سنتی به طور زنده ،شعر خوانی توسط شاعر توانمند استاد محب، برگزار و از بهورزان نمونه با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.