به گزارش خوزپرس از شوشتر، همایون قنواتی در آیین بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی هنری شوشتر در جمعخبرنگار اظهار کرد: اساس توسعه در فرهنگ و جامعه ایرانی انسان است، زیرا که انسان که توانسته فضایی برای زیستن و گفت‌و‌گو به‌وجود آورد.

وی تصریح کرد: زبان علم در همه جای دنیا یکسان است، اما زبان فرهنگ، زبانی است که در هر جامعه و در هر انسانی متفاوت است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در حوزه فرهنگی اختلاف نظر و دیدگاه وجود دارد افزود: آنچه به ما کمک می‌کند در کنار هم قرار بگیریم این است که فضایی برای گفت‌و‌گو و ارائه نظرات برای خود ایجاد کنیم که خوشبختانه این مهم در شهرستان شوشتر به‌وجود آمده است.

 وی اذعان داشت: آثار موجود در شهرستان شوشتر نشان‌دهنده این است که مردم این شهرستان با وجود عقاید و نظرات متفاوت زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار هم داشته‌اند.

قنواتی با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر با مردم، تفکرات و اعتقادات آنها یاد‌آور شد: برای این که بتوانیم آثار، آیین و سنت‌های خود را به جوامع و ملت‌های دیگر ارائه دهیم باید تحقیقات انجام دهیم و آنها را به زبان امروزی فرهنگ و هنر، زبانی که برای همه ملت‌ها مورد توجه و قابل فهم باشد ترجمه کنیم که این خود مستلزم آشنایی و ارتباط بیشتر با زبان و ادبیات جهان است.

انتهای پیام/