به گزارش خوزپرس از دزفول، مرحله استانی المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر، آماده در خوزستان برگزار شد .
اختتامیه چهارمین مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده، با حضور ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر عضو مراکز امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان پس از دو روز رقابت در اردوگاه شیخ مرتضی انصاری دزفول برگزار شد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان در اختتامیه مرحله استانی طرح آماده به معنای المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر هدف این مسابقات را در محله نخست غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و توانمند سازی آنان در مهارت های امدادی و بشر دوستانه دانست.
بیژن فتاحی راد تصریح کرد: این طرح که مجریان آن مربیان امدادی جمعیت هلال احمر هستند، با توجه به آموزش سرفصل های مرتبط در سه مرحله اجرا می شود که ابتدا رقابت بین دانش آموزان مدارس در سطح شهرستان و پس از آن در مرحله المپیاد استانی برگزار می شود که در آن رقابت بین منتخبین شهرستان ها می باشد.
وی با بیان اینکه مرحله چهارم المپیاد آماده، کشوری می باشد تصریح کرد: هم اکنون در مرحله استانی به میزبانی شهرستان دزفول به منظور انتخاب اعضای ممتاز هلال احمر استان برای شرکت در مرحله کشوری المپیاد هستیم.

فتاحی راد با بیان ایکه المپیاد در رشته های اطفاء حریق، اسکان اضطراری، چادر زنی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی و ریوی، پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ برگزار می شود و در نهایت در هر استان سه تیم از دختران و پسران به مرحله استانی راه می یابند.
فتاحی راد با اشاره به اینکه این مسابقات با حضور دانش آموزان در تیم های چهارده نفره برگزار می شود عنوان کرد: در بخش برادران ۱۴ تیم ۱۴ نفره از سراسر استان در مسابقات حضور یافتند و در پایان به ترتیب تیم های اندیمشک، اندیکا و ایذه مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند و نشان اخلاق این دوره به شهرستان گتوند اختصاص یافت.