به گزارش خوزپرس از ماهشهر، علی گلمرادی که در جلسه ای با مدیرکل آموزش و پرورش و فرماندار و مدیر آموزش و پرورش ماهشهر سخن می گفت ، افزود: یکی از اولویت های مجلس دهم توجه به توسعه علمی است و باید با استفاده از ظرفیت ها ی علمی سایر کشورها ، این تجربه ها را بومی سازی کنیم.در خوزستان نیز نگاه به آموزش و پرورش باید تغییر کند، زیرا نیاز به تغییر و تفکر متفاوت حس می شود.
وی با تاکید بر حمایت خود و سایر نمایندگان از برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان توضیح داد: راه نجات کشور اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است که برای این هدف نیاز به پشتوانه علمی و نگاه دانش محور داریم.اقتصاد مقاومتی باید در تمام حیات نظام از جمله عرصه آموزش ساری و جاری باشد.اگر اقتصاد سالم و توسعه پایدار را مد نظر داریم، باید نگاه به آموزش و پرورش را تغییر دهیم.
گلمرادی در ادامه گفت: این توجه نباید شعارمحور باشد.باید با عملگرایی این نگاه و تغییرات را پیگیری کنیم.توجه به معیشت معلمان از یک سو، و توجه به زیرساخت ها و فضاهای آموزشی از دیگر سو، در کنار مشارکت و تعامل خانواده ها و شهروندان با حوزه آموزش و پرورش می تواند راهگشا باشد.
نماینده ماهشهر، بندرامام و امیدیه پرهیز از اعمال گرایش ها و سلایق سیاسی را راهکار بعدی برای ایجاد تغییر دانست و افزود: در این راستا تعامل دولت و مجلس و پرهیز از از دخالت دادن نگرش سیاسی در بحث آموزش و پرورش می تواند به روند توسعه کمک کند.
وی با اشاره به تعامل مثبت بین آموزش و پرورش ماهشهر با سایر دستگاه های شهرستان و استان و پیگیری برای رفع مشکلات معلمان، دانش آموزان و شهروندان اظهار کرد: آموزش و پرورش نیاز به افرادی دارد که اندیشه متعالی داشته باشند و تغییری که در موردش صحبت شد از اینجا آغاز می شود.این تفاوت نگاه هاست که مدیر دو مدرسه برخوردار و غیربرخوردار با فاصله چند کیلومتری از هم را متمایز می کند.چطور است که امور یک مدرسه خوب پیش می رود اما مدرسه دومی با فاصله نزدیک دچار مشکل است.
وی در پایان جلسه اظهار امیدواری کرد: این نشست ها جرقه ای برای همکاری و ایجاد تعامل بیشتر است.شهرستان ماهشهر امکانات و ظرفیت بالایی داردو به همان اندازه مسائلی دارد که باید حل شود.و امید است با تلاش همگانی بتوانیم شاهد ارتقای سطح آموزشی در این شهرستان باشیم.