به گزارش خوزپرس از دزفول، محسن نمازی فر روز سه شنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول افزود: در حال حاضر به دلیل گرمای شدید و دمای بالای ۵۰ درجه خوزستان بالاترین مصرف برق را در کشور دارد و هر کدام از شهرهای استان خوزستان معادل یک استان برق مصرف می‌کند و اگر مصرف برق در یکی از شهرهای استان خوزستان کاهش یابد معادل کاهش مصرف برق در یک استان است.
وی با اشاره به اینکه یک درصد پیک بار مصرفی کل کشور در دزفول مصرف می‌شود گفت: با وجود اینکه پیک بار مصرفی در کشور در حال حاضر ۵۲ هزار مگاوات است در دزفول این میزان از ۵۳۰ هزار مگاوات نیز فراتر رفته است.

نمازی فر اظهار کرد: مصرف برق در شهرستان دزفول در حال حاضر از مصرف برق ۱۱ استان کشور از جمله زنجان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، جنوبی و اردبیل بیشتر است لذا باید مصرف برق در این شهرستان مدیریت شود.

همچنین مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول در حاشیه نشست به خبرنگار خوزپرس گفت: در سال‌های ۸۶ و ۸۷ همایش مدیریت مصرف انرژی برگزار شد و این سومین باری است که همایش مدیریت مصرف با هدف کاهش مصرف انرژی برگزار می‌شود.

نسیم  خواجه زاده مصرف بهینه برق را یکی از چالش‌های پیش روی بشر دانست و اظهار کرد: که با اطلاع رسانی و بیان اهمیت استفاده بهینه به زنان می‌توان فرهنگ الگوی استفاده بهینه را به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی با اشاره به اینکه انرزی یک سرمایه ملی است بیان کرد: امروز مصرف برق با توجه به گرمای هوا در خوزستان چندین برابر استانهای دیگر است که این مطلب بیانگر اهمیت برگزاری همایشهای آموزشی در سطح استان خوزستان است.

خواجه زاده با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع و انرژی یک فرهنگ است افزود: الگوی بهینه مصرف در انرژی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیاز امروز زندگی ماست و برگزاری سمینارها نشان‌دهنده اهمیت پیوند فرهنگ و اقتصاد است.