به گزارش خوزپرس از دزفول حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز دوشنبه در نشست شورای اداری دزفول که در مصلای امام علی(ع) این شهر به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد بر تشکیل شورایی برای نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود:همه دستگاه ها در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقدام انجام شده در این خصوص باید پاسخگو باشند.
وی بر نقش مردم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم مردم وارد صحنه شوند باید به ظرفیت های مردم در بخش های مختلف توجه شده و از این ظرفیت به خوبی از سوی دستگاه های اجرایی استفاده شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول همچنین به ظرفیت های این شهرستان در بخش کشاورزی اظاره کرد و گفت:بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته مسیر توسعه و پیشرفت دزفول بوده و باید زمینه سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرد.
وی افزود: دزفول با ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی می تواند به شهرستان نمونه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بر گزیده شود ضمن اینکه بومی سازی اقتصاد مقاومتی متناسب با ظرفیت های هر منطقه ضروری است.
امام جمعه دزفول همچنین با اشاره به مشکل بیکاری در این شهرستان از دستگاه های اجرایی خواست هر گونه استخدام و جذب نیرو را صرفا طبق قانون و با برگزاری آزمون انجام دهند.
وی نسبت به استخدام سفارشی برخی افراد در دستگاه های اجرایی شهرستان دزفول هشدار داد و گفت: افراد بومی در اولویت استخدام در شرکت فولاد دزفول می باشند و این مطالبه با مدیر عامل شرکت فولاد دزفول نیز در میان گذاشته شده است همچنین از دانشگاه علوم پزشکی دزفول انتظار می رود استخدام و جذب نیرو را بر اساس آزمون انجام دهد.
امام جمعه دزفول در ادامه با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در اداره ها اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید کنترل و نظارت کنند تا برخورد کارکنان با مردم با احترام و همراه با عزت مندی باشد.
وی با بیان اینکه حجم مراجعه افراد به دفتر نهاد امامت جمعه دزفول بیانگر این واقعیت است که برخی دستگاه ها به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنند افزود: دستگاه های اجرایی حتی اگر به هر دلیلی نمی توانند مشکل یک شهروند یا ارباب رجوع را حل کنند باید با وی برخورد محبت آمیز داشته باشند.
وی در ادامه توجه و رسیدگی به مشکلات جوانان را خواستار شد و از اداره ورزش و جوانان خواست در این زمینه بیشتر تلاش کند ضمن اینکه در زمینه ازدواج جوانان از بانک ها انتظار می رود شرایط پرداخت وام ازدواج را تسهیل کنند و به صورت ویژه به این امر توجه نمایند.
حجت الاسلام قاضی همچنین با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مشکلات مصلای امام علی(ع) دزفول اشاره کرد و گفت: فضای موجود مصلا جوابگوی خیل نمازگزاران نبوده و انتظار می رود مسئولان برای توسعه این مکان عبادی سیاسی تلاش کنند.
وی از مصلای امام علی(ع) دزفول به عنوان یک قرارگاه بزرگ فرهنگی نام برد و گفت: علاوه بر روز جمعه و برپایی نماز جمعه ، این مصلا در تمام ایام هفته محل فعالیت های مختلف فرهنگی ، دینی و اجتماعی است.
حجت الاسلام قاضی گفت: با توجه به جمعیت شهرستان دزفول از مسئولان انتظار می رود در زمینه توسعه مصلای جمعه این شهر اقدام کنند ضمن اینکه برخی خیران از جمله بانوان خیر نیز برای کمک به توسعه این مکان مقدس اعلام آمادگی کرده اند.
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد ستاد نماز جمعه دزفول گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی دزفول اولین شهر کشور پس از تهران بود که نماز جمعه به امامت آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید این شهرستان در آن اقامه شد.
حجت الاسلام محمود محمدزاده افزود: اکنون نیز در استان خوزستان ، در دزفول پس از اهواز با شکوه ترین نماز جمعه در آن اقامه می شود.