خوزستان مانند اغلب ادوار لیگ برتر دارای سه نماینده خواهد داشت و برزیل ایران برای اعاده حیثیت از پایتخت فوتبال ایران و دفاع از عنوان قهرمانی در فصل قبل، کار سختی را در پیش روی دارد.

اما این رقابت‌ها فردا در حالی آغاز می‌شود که در هفته نخست، دو تیم خوزستانی میهمان رقیب خود هستند و فولاد در خانه از ماشین‌سازی تبریز پذیرایی می‌کند.

جدال سرخابی‌های شهر اهواز با دو تیم تبریزی می‌تواند محک جدی برای دو تیم باشد، چرا که تراکتورسازان این فصل لباس مدعی بر تن کرده‌اند و آبی‌های شهر اهواز نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به مصاف تراکتور خواهد رفت.

در اهواز نیز فولاد متحول شده با نعیم سعداوی آمده تا نشان دهد روزهای کابوس‌وار قرمزهای اهوازی به‌ پایان رسیده و فولاد مردان قصد دارند از همین هفته‌های ابتدایی گام خود را محکم نهاده و خود را به‌عنوان یک مدعی نشان دهند.

نفتی‌ها که فصل نقل و انتقالات پر سر و صدایی را داشتند، قصد دارند تا با تثبیت جایگاه خود در هفته‌های ابتدایی لیگ، مجال را به منتقدان ندهند و از طرفی شریان حواشی را از همین ابتدا منقطع کنند، اما از بخت بد آبادانی ها، قرعه بدی به آنها برخورد کرده که طلایی پوشان را وادار به جدی گرفتن رقابت‌ها از ابتدای لیگ کرده است.

شاگردان دست نشان در پنج هفته نخست لیگ برتر، ابتدا باید در قم به مصاف صبا بروند، در هفته دوم از تراکتورسازان پذیرایی کنند، هفته سوم در ورزشگاه آزادی به مصاف شاگردان منصوریان بروند، سپس از سپاهان در اهواز میزبانی کنند و در هفته پنجم نیز میهمان نفت تهران باشند.