غلام حسین کمایی در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در  بندر ماهشهر بابیان اینکه زیبایی شهر یکی از ملزومات اجتناب ناپذیر شهرهای امروزی است افزود: هرچه روند ماشینی شدن در شهرها رو به فزونی می‌گذارد ضرورت وجود زیبایی در شهر برای همه، خصوصا شهروندان بیشتر احساس می‌شود.
شهردار ماهشهر گفت: زمانی ارائه مناسب خدمات شهری، جمع آوری مناسب زباله، آسفالت خیابان‌ها موجب رضایتمندی و تکریم شهروندان در شهرها محسوب می‌شد، اما امروزه در کنار همه این فعالیت‌ها، تأمین نیازهای روحی و روانی شهروندان که ساعات قابل توجهی را در فضاهای شهری می‌گذرانند، غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه توجه به هنرهای شهری یکی از مطالبات شهروندان است اظهار کرد: سعی شده از نقطه نظرات تیم‌های هنری مختلفی استفاده کنیم تا از این ره آورد اقداماتی هرچند اندک و گام‌های هر چند کوچکی برای رفع آلودگی‌های بصری از چهره شهرمان باشد تا از این رهگذر شهروندان را به میهمانی تصاویر دل انگیز شهر دعوت کنیم.
کمایی با تحسین و حمایت از اقدامات زیبایی در شهر گفت: اساس اسلام بر زیبایی بنا شده و فطرت انسان طالب زیبایی است. اما متاسفانه آن‌گونه که به زیبایی درون خانه توجه می‌شود به شهر به منزله یک خانه بزرگ توجه نمی‌شود.
وی برخی از زوائد و نازیبایی‌ها را حاصل اقدامات یکایک شهروندان دانست و افزود: صد البته وظیفه قانونی و عرفی در جهت حذف این زوائد داریم.
شهردار بندر ماهشهر به نمونه هایی از این دست اشاره کرد و افزود: نازیبا بودن و فرسودگی برخی از دیوارهای ساختمان‌های شهر، حضور داربست‌های فلزی، اطلاعیه‌های گوناگون چسبانده شده بر روی ابنیه و مبلمان شهری، تبلیغ نویسی کالاها و خدمات روی نمای بناها و از همه مهم‌تر نماهای نامشخص ساختمان‌ها همگی حاصل کم توجهی به نمای ظاهری شهری است.
کمایی تاکید کرد: شهرداری‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیر گذار در مدیریت شهری، نقش مثمر ثمر و تعیین کننده‌ای را می‌توانند در امر زیباسازی شهر ایفاء نموده و بخشی از معضلات و ناهماهنگی موجود در امر داشتن چشم انداز زیبای شهری را مرتفع سازند. البته این امر بدون حضور و همکاری شهروندان راه به جایی نخواهد برد.
وی هدف شهرداری را فراهم آوردن محیطی دانست که همگی در آن احساس لذت کنیم.
شهردار بندر ماهشهر ضمن دعوت از شهروندان، هنرمند  و صاحبان ایده گفت: درب‌های شهرداری به روی همه مردم شهر باز است. من از شهروندان و صاحبان ایده و تفکر دعوت می‌کنم به کمک شهرداری آمده و هر یک وظیفه خود بدانیم تا چهره شهر با رفع نازیبایی‌ها اصلاح و با رعایت قوانین و مقررات شکل واقعی خود را پس از گذشت مدتی باز یابد.