به گزارش خوزپرس، آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با بیان اینکه یازدهم محرم ماه در واقعه تاریخی کربلا خاندان پیامبر به ویژه خانواده امام حسین(ع) توسط یزید به اسارت برده شده، اظهار داشت: به دلیل نقش اسرای کربلا در تداوم اسلام و الگو بودن آنان برای دیگر اسرا در طول تاریخ یازدهم محرم را روز اسرا و مفقودان نام‌گذاری کرده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسرای دفاع مقدس از اسرا کربلا پیروی جستند، بیان کرد: اسرا دفاع مقدس نه تنها در زندان و سیاه چال‌های بعثی توانستند فرهنگ امام و ولایت‌مداری را به منصه ظهور قرار دهند بلکه توانستند این فرهنگ غنی و اسلامی را در جهان گسترش دهند.

وی گفت: پیروی از جبه حق علیه باطل همچنان در جهان ادامه دارد و بارز است که در آینده نیز افرادی با شرکت در جبهه حق به اسارت گرفته خواهند شد که آنان نیز پیام استقامت در راه خدا را به جهانیان خواهند داد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به نقش اسرای جبهه حق در تقویت جبهه مقاومت گفت: اسرای ما در واقع پژواک صدای مقاومت در راه حق علیه ستم و ستمگران هستند؛ مقاومت و ایستادگی اسرای حادثه کربلا به ویژه استقامت حضرت زینب(س) صدای حق علیه باطل را به گوش جهانیان رسانده که این امر نشان از جایگاه با ارزش و والای اسارت است.

انتهای پیام/