به گزارش خوزپرس از ماهشهر، دکتر منصور قمر با تشکر از آتش نشانانی که برای مهار آتش پتروشیمی بوعلی سینا با ایثار و فداکاری در آن گرمای طاقت‌فرسای برای حفظ منافع ملی جانشان را در معرض خطر قرار دادند گفت: این حادثه که از آن به عنوان بزرگ‌ترین حادثه صنعت پتروشیمی کشور یاد می‌شود با دلسوزی آتش نشانان بومی پس از ۶۰ ساعت مهارشد.

فرماندار ماهشهر گفت: این موفقیت بزرگ حاصل یک کار تیمی خوب و سازمان یافته میان صنایع پتروشیمی و مدیرت استانی و شهری بود و جا دارد از مردم عزیز بندر ماهشهر، بندر امام خمینی، شهر چمران، شهرک طالقانی و روستاها و از سعه‌صدر آنها که در شرایط بحرانی ۳ روزه برای خاموش شدن آتش متوسل به دعا و ائمه اطهار علیهم‌السلام شدند و برای مشارکت در مهار آتش اعلام آمادگی و به ما اعتماد کرده و به شایعات توجهی نکردند تشکر و قدردانی کنم.

منصور قمر با اشاره به وجود برخی از ضعف‌ها و اشکالات در مدیریت مهار آتش‌سوزی عنوان کرد: برای شناسایی و رفع اشکالات و ضعف‌ها دو ستاد بحران شهرستان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جلسات مشترک تشکیل خواهند داد، همچنین باید برای تهیه تجهیزات پیشرفته‌تری که در مهار این‌گونه آتش‌سوزی‌ها کاربرد بیشتری داشته باشد برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: امنیت شغلی آتش نشانان با کمک استاندار محترم مد نظر است و اولویت به جذب نیروهای منطقه را جدی خواهیم گرفت.
قمر با اشاره به پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب گفت: پیام مقام معظم رهبری باعث شد تمام خستگی‌ها و استرس‌های ناشی از این حادثه را از تن بیرون کنیم.
عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: بنده به عنوان خادم مردم از وزیر نفت، معاون وزیر نفت، رییس ستاد مدیریت بحران کشور، استاندار خوزستان، مناطق نفت خیز، معاونین استاندار، شهرداری‌های بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران، شهرداری‌های استان، اداره بنادر، ملی حفاری، پخش فراورده‌های نفتی و تک‌تک کسانی که در مهار آتش نقش داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.