به گزارش خوزپرس به نقل از ایسنا، موضوع برگزاری هر انتخاباتی در کشور ایران یا هر کشور دیگری همواره از مهمترین موضوعات مورد بحث و اخبار آن از پر مخاطب‌ترین اخبار است، این در حالی است که در ارتباط با انتخابات پیش رو از ابتدای سال ۹۴ این موضوع تاکنون به شدت تحت تاثیر تحولات حوزه سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای بود. اما اینک، پس از توافق هسته‌ای، تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، تایید آن از سوی شورای نگهبان، ابلاغ از سوی رییس مجلس و دستور به اجرای آن از سوی رییس‌جمهور، اعلام نظر مقام معظم رهبری ,و از طرف دیگر فرمان لغو تحریم‌ها علیه ایران توسط رییس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا هرچند در ظاهر امر، به نظر می‌رسد آب‌ها از آسیاب افتاده و جامعه ادامه این ماجرا را به مسوولان امر سپرده باشد و افکار عمومی برای پذیرش ایجاد فضای انتخاباتی و دریافت اطلاعات در این زمینه آماده‌تر باشد.

البته ناگفته نماند که دست‌اندرکاران انتخابات وظایف قانونی خودشان را در موعد مقرر انجام داد‌ه‌اند و در تمام این مدت بر رعایت اصول، پرهیز از قانون‌شکنی و اخلاق انتخاباتی تاکید کرده‌اند. در عین حال جریان‌ها و احزاب سیاسی هم در گرفتن ماهی از موج‌های مختلف موضوعاتی مانند برجام، فاجعه منا، حتی عزاداری‌های ایام محرم و … بی‌بهره‌ نبوده‌اند.

با تمام این احوال به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی افکار عمومی آمادگی بیشتری برای ورود به فضای انتخاباتی و پذیرش اخبار مرتبط با این حوزه دارد و شاید مرور برخی اخباری که تاکنون در این زمینه منتشر شده برای مخاطبان این فضا خالی از لطف نباشد.

به گزارش ایسنا موضوع انتخابات به صورت رسمی سی‌ام فروردین با انتصاب پورعلی مطلق و دین‌پرست به عنوان دبیر و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور طی احکام جداگانه‌ای از سوی رحمانی فضلی وزیر کشور کلید خورد.

این انتصاب‌ها در فواصل زمانی متفاوت برای تکمیل تیم اجرایی برگزاری انتخابات در وزارت کشور و استانداری ادامه یافت از جمله این‌که؛ سیدعلیرضا آوائی رئیس سازمان ثبت احوال با حفظ سمت به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور، سیدشهاب الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران به عنوان رییس ستاد انتخابات استان تهران، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها با حفظ سمت به عنوان عضو ستاد انتخابات، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور، سید سلمان سامانی رئیس مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات، امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات و محمد ابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات کشور در امر برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منصوب شدند.

اعضای ستاد انتخابات تهران نیز به این شرح معرفی شدند:

علی اصغر ناصر بخت رییس ستاد انتخابات، احمد اسماعیل‌وند مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ، غلام حسین آرام مسئول کمیته آموزش و تبلیغات ،محمود مصلحی جانشین ستاد و رییس کمیته اقلیت های دینی ،ایمان قربانی مسئول کمیته اطلاع رسانی ،رضا قاسمی مسئول کمیته امنیتی انتظامی ،امیرعباس علاءالدینی مسئول کمیته حقوقی ،علی وحید هنری مسئول کمیته ساماندهی امورمناطق ،حمید صالح دبیر ستاد ،حسین فیروزی مسئول دفتر رییس هیات اجرایی.

انجام تمهیدات لازم و ضروری جهت برگزاری انتخابات شکوهمند در شأن ملت بزرگ ایران که در آن حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس برابر مر قانون و در فضایی توأم با نشاط و آرامش باشد، حق الناس بودن رای مردم، دفاع از حقوق شهروندان و نامزدها ، از جمله تاکیداتی بود که در احکام این افراد به چشم می خورد.

حدود دو هفته پس از آن نیز ستاد انتخابات کشور ۲۸ آذرماه را زمان ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد که داوطلبان از این تاریخ به مدت یک هفته فرصت ثبت نام دارند.

زمان ثبت نام برای کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری نیز ۲۶ آذر ماه اعلام شده است. گفتنی است که در انتخابات قبلی مجلس خبرگان سن رای دهندگان ۱۵ سال بود و شرط سنی برای رای دهندگان در این دوره ۱۸ سال است.

با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند اعلام شد که باید تا تاریخ ۲۸ /۳/ ۹۴ از سمت خود استعفا دهند و هنگام مراجعه برای ثبت نام گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل خود را ارائه نمایند و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی‌باشد.

در این بین بازار اخبار استعفاها و تکذیب و تایید این اخبار داغ بود.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور از جمله کسانی بود که در واکنش به خبر استعفای خود گفت که از طریق رسانه‌ها متوجه خبر استعفای خود از معاونت حقوقی رئیس جمهور شدم و این خبر را قویا تکذیب می‌کنم.

اما علی اصغر یوسف‌نژاد معاون حقوقی و پارلمانی وزیر اقتصاد و دارایی تایید کرد که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده است.

احمدی استاندار فارس نیز از اوایل تیر استعفای خود را طی نامه‌ای به وزیر کشور ارائه داده بود.

پیش از این استاندار استان قم نیز برای شرکت در انتخابات مجلس دهم استعفا داد و … .

انتخابات میان دوره‌ای شوراها هم قرار است همراه با انتخابات مجلس برگزار شود.

این خبر را محمدجواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور داده و گفته است که انتخابات شوراهای اسلامی آن دسته از حوزه ها که فاقد شورا هستند و یا انتخابات پیشین آن‌ها ابطال شده همراه با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور نیز از آمادگی به لحاظ فنی در کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خبر داد. و گفت که دولت تصمیم گرفته است در یک سوم کشور، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود و در کلانشهرها زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی کاملا آماده شده است .

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات نیز از برگزاری انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک در ۹ کلان‌شهر کشور خبر داده است و با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی گفته است: در هر شعبه یک اپراتور رایانه باید حضور یابد، همچنین برای هر ۱۰ شعبه، یک پشتیبان در نظر گرفته شده است. در تمام شعب اخذ رأی کشور ۲۴ فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. برگزاری انتخابات الکترونیکی شامل ۲۵ فرآیند است. احراز هویت، کنترل رأی تکراری، مباحث مربوط به تجمیع، اعلام نتایج و … از جمله فرایندهای انتخابات الکترونیک است.

یکی از موضوعاتی که در ارتباط با انتخابات بحث‌برانگیز شد، طرح ضرورت به کارگیری صندق‌های شفاف در روز رای‌گیری بود.

قائم مقام وزیر کشور در این زمینه گفت: مهم این است که هم مردم اطمینان داشته باشند فقط رای‌هایی که داخل صندوق ریخته می‌شود به حساب می‌آید و لازمه‌اش این است که کسی که اولین رای را می‌دهد،بتواند داخل صندوق را ببیند. صندوق شیشه‌ای که رئیس‌جمهور مطرح کردند، باعث شفافیت در انتخابات می‌شود. درحال حاضر رای در یک برگه نوشته می‌شود و اگر داخل صندوق شفاف بیندازیم، قابل خواندن است، ضمن آنکه شورای نگهبان نیز باید این مسئله را بررسی کند که اگر مشکلی برای صندوق شفاف وجود دارد، می‌توانیم رای را در داخل یک پاکت بگذاریم که البته این موضوع نیاز به تأیید شورای نگهبان دارد.

اندکی بعد وی در حاشیه یک مراسم اعلام کرد که با شورای نگهبان در خصوص استفاده از صندوق‌های شفاف در انتخابات به توافق رسیده‌ایم و از صندوق های شفاف استفاده خواهیم کرد که آراء نیز در آن خوانده نمی‌شود.

۱۱۰ هزار صندوق رای برای انتخابات پیش‌بینی شده است.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در این زمینه گفته است: این تعداد صندوق برای هر دو انتخابات پیش‌بینی شده است. ۹۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات اسفندماه سال جاری را بر عهده دارند.

تدوین و ابلاغ منشور اخلاقی انتخابات کشور به استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های اعلام شده برای انتخابات پیش رو بود.

رییس ستاد انتخابات کشور در این راستا از رونمایی از منشور همدلی علی رغم وجود ۲۴۳ حزب در کشور، تاکید کرد که دولت وظیفه دارد امنیت همه فعالیت‌های قانونی احزاب و گروه‌های سیاسی اعم از اجتماعات، جلسات سخنرانی و جلساتی که مجوز دارند را تامین کند. برای اینکه کشور در شرایط بهتر برای اداره قرار بگیرد، باید همه کمک کنیم تا احزاب فعال تر شوند. امروز احزاب ما فعالانه به صحنه انتخابات ورود پیدا خواهند کرد و تا امروز همه احزاب رسمی کشور، به نوعی برای حضور در انتخابات ۹۴ اعلام آمادگی کرده‌اند. امیدواریم با انتخابات پیش رو، احزاب و گروه‌ها فعال تر از گذشته وارد صحنه سیاست شوند، افرادی که در خودشان این صلاحیت را می بینند که می‌توانند برای مردم نمایندگان خوبی باشند، فعال شوند و کسانی که باید این روزها استعفا بدهند، سریع تر تصمیم گرفته و شجاعانه عمل کنند. هرچه راه را برای کسانی که در خود این صلاحیت را می‌بینند که برای کشور خدمت کنند، باز کنیم و از سوی دیگر راه را باز کنیم که مردم راحت تر به داوطلب مورد نظرشان رای بدهند، ما را در رسیدن به اهداف یعنی داشتن مدیران خوب و کارآمد کمک خواهد کرد.

سیدشهاب‌الدین چاوشی رییس ستاد انتخابات استان تهران نیز درباره ضرورت این امر گفت: لازم است در انتخابات پیش‌رو به نحوی عمل شود که با همسویی و همدلی اعضای اجرایی و نظارتی، خدشه ‌به انتخابات وارد نشود. اجازه نمی دهیم در آستانه انتخابات تسویه حساب‌های گروهی و فردی موجودیت نظام را در معرض مخاطره و بدنامی قرار دهند. مجریان و ناظران انتخابات ملزم به خویشتن داری هستند.

شورای نگهبان هم اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را تعیین کرده است.

شورای نگهبان اواخر خرداد ماه، اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نیز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب کرد؛ احمد جنتی، محمد یزدی، محمدرضا علیزاده، سیامک ره‌پیک، سید ابراهیم رئیسی اعضای این هیات هستند.

پس از آن و در اولین جلسه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، آیت الله جنتی، آیت الله یزدی، محمدرضا علیزاده و سیامک ره‌پیک به ترتیب به عنوان رئیس، نائب رئیس، دبیر و سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات» تعیین شدند.

رئیس‌جمهور شعار انتخابات امسال را اخلاق، راستگویی و قانونمداری انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا پورعلی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تاکید بر این‌که این شعار باید سرلوحه کار تمام برگزارکنندگان و مجریان انتخابات قرار گیرد، گفت که وزارت کشور به نیابت از دولت به عنوان مجری و شورای نگهبان به عنوان ناظر در برگزاری انتخابات فعالیت می‌کنند و مجریان و ناظران حسب توصیه مقام معظم رهبری باید اصل بی‌طرفی را در برگزاری انتخابات رعایت کنند.

هیات‌های اجرایی انتخابات هم قرار است پس از دستور وزیر کشورتعیین شوند.

علی اصغر نوبخت رئیس ستاد انتخابات تهران در این زمینه گفته است: زمان رسمی تشکیل هیات‌های اجرایی منوط به صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور است که معمولا دو ماه مانده به انتخابات این دستور ابلاغ می‌شود و بر اساس آن دستور، ما وارد مرحله تشکیل هیات های اجرایی می‌شویم.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران با اشاره به این‌که در روند تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات علاوه به هیات های اجرایی، مراجعه چهارگانه قانونی(وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و قوه قضاییه) نیز نظرخود را اعلام کرده و این روند با نظر آن‌ها تکمیل می‌شود، افزود: ما در این زمینه دغدغه‌ای نداشته و می توانیم با اتکا به قانون، انتخابات را پیش ببریم و مشکلی هم نخواهیم داشت.

بخشنامه ۵ بندی رئیس قوه قضاییه درباره انتخابات‌های ۹۴ یکی از جمله دیگر خبرهای جدی در عرصه انتخابات بود.

به گزارش ایسنا این بخشنامه نیمه شهریورماه از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه برای انجام اقداماتی با توجه به نتایج مؤثر عملکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دوره‌های گذشته و نظر به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال ۱۳۹۴ و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷/ ۹/ ۱۳۷۸ با اصلاحات بعدی، که «تشکیلات قضایی در حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرم، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیأت اجرایی اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول می‌دارد» و سایر موادی که مشتمل بر جرایم انتخابات مجلس شورای اسلامی است از قبیل مواد ۵۵، ۵۷، ۵۸، ۵۹، ۶۱، ۶۵ و ۶۶ قانون مذکور و فصل هشتم قانون مجازات اسلامی، در سه مرحله قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات، ضروری است با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب، منسجم و اثربخش، صادر شد.

تأمین امنیت انتخابات ماموریت ویژه پلیس در سال جاری اعلام شد.

موضوع امنیت برگزاری انتخابات تا آن‌جا اهمیت پیدا کرده است که سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی هم با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای تامین امنیت انتخابات، ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات در نظر گرفته شده، ان‌شاالله انتخاباتی امن و ارام با حداکثر مشارکت مردم داشته باشیم.

سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا نیز از آمادگی پلیس برای برگزاری دو انتخابات امسال خبر داده است.

تدوین اطلس امنیت انتخابات اقدام برای تشکیل ستاد اتاق فکر انتخابات در تهران و به طور متناظر در شهرستان‌ها از سوی وزارت کشور،تصویب دستورالعمل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوه قضاییه، تشکیل دبیرخانه مقابله با جرایم انتخاباتی هم‌چنین تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در استان تهران از سوی قوه قضایییه از دیگر اقدامات بوده است.

احزاب و گروه‌های سیاسی نیز ساماندهی خود برای انتخابات را آغاز کرده‌اند.

* مثلا اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری به این شرح معرفی شده‌اند: محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات، اسدالله بادامچیان رئیس کمیته سیاسی، محمد نبی حبیبی رئیس کمیته امور استان‌ها، احمد کریمی اصفهانی رئیس کمیته پشتیبانی، ناظمی اردکانی رئیس کمیته برنامه ریزی و میثم زرندی رئیس کمیته روابط عمومی و تبلیغات جبهه پیروان خط امام و رهبری در ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی شدند.

* محسن هاشمی رفسنجانی هم احتمال کاندیداتوریش برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را رد نکرد و در عین حال اظهار کرد: هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام، البته اگر دعوتی شود، امکان حضور در انتخابات مجلس وجود دارد.

* سعید حدادیان هم از ارائه لیست «مداحان» برای انتخابات مجلس خبر داده است. این خبر به نقل از مجتبی توانگر عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی منتشر شده است.

* فعالیت جبهه‌ای به نام یکتا و منتسب به جریان طرفداران رییس‌جمهور سابق نیز محل سوال شده بود که مسوولان وزارت کشور با بیان این‌که « ما حزبی به نام یکتا نداریم» خیال پرسش‌کنندگان را راحت و در عین حال تاکید کردند که فعالیت های سیاسی از سوی هرکسی باشد، اگر در قالب حزب انجام نگیرد ایرادی ندارد و نیازی به مجوز نیست.

* حضور شخصیت‌هایی مانند اسحاق جهانگیری در جلسات حزب کارگزاران سازندگی و محمدباقر نوبخت در جلسات حزب اعتدال و توسعه نیز با نقدهایی همراه بود که ضمن پذیرش این نقدها تاکید شد این افراد با سمت دولتی و به عنوان نماینده دولت در این احزاب حاضر نمی‌شوند و حضورشان به عنوان یک فعال سیاسی بلامانع است.

* نام محمدرضا عارف به عنوان سرلیست احتمالی اصلاح‌طلبان و نام علی لاریجانی به عنوان سرلیست احتمالی اصولگرایان جسته و گریخته در خبرها به چشم می‌خورد ولی تاکنون به صورت رسمی چنین چیزی تایید نشده و علاوه بر آن اسامی دیگری هم در همین راستا مطرح است.

* هم‌چنین علاوه بر تایید حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام احتمال حضور در این مجلس از سوی آیت‌الله محمد یزدی، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خمینی یادگار امام نیز وجود دارد و این موضوع نیز تاکنون از سوی وی تایید یا تکذیب نشده و به زمان مناسب خودش موکول شده است.

با وجود اینکه دو ماه برای آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات زمان باقی است، بیش از شش هزار نامزد احتمالی برای تصاحب صندلی های سبز بهارستان، اعلام آمادگی کرده‌اند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور علاوه بر این از برگزاری انتخابات سالجاری در ۲۰۷ حوزه انتخابی خبر داده است.

تمامی مراحل انتخابات توسط ۲۷۰ نفر مربی، آموزش داده خواهد شد

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور برای آموزش فرمانداران و بخشداران با تشریح برنامه‌های وزارت کشور برای برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از برگزاری ۱۱ جلسه ستاد انتخابات کشور تاکنون خبرداد و افزود: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که وزیر کشور در این دوره برای انتخابات پیش رو قائل است، معاونین وزیر را موظف به حضور در تمامی جلسات ستاد انتخابات کرده و خود نیز به طور موثری در این جلسات حضور یافته است. عوامل اجرایی انتخابات امانت داری صادق برای آراء مردم خواهند بود. فرمانداران و بخشداران و کلیه عوامل برگزار کننده انتخابات به هیچ وجه مجاز به دخیل کردن سلایق خود در امر برگزاری انتخابات نیستند.

نظارت بر هزینه‌های کاندیداها برای شرکت در انتخابات

رییس ستاد انتخابات کشور در این زمینه گفته است: پول‌هایی که در انتخابات هزینه می‌شود هنوز برای ارزیابی منبع تامین آنها قانون مشخصی نداریم اما لایحه‌ای در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است که اگر تصویب شود بحث شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مسوولان انتخاباتی بارها و بارها اعلام کرده‌اند که:

* طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد از اموال بیت المال و بودجه‌های دولتی به نفع یا علیه فردی در عرصه انتخابات استفاده کند.

* با تبلیغات زودرس انتخاباتی برخورد می‌شود.

* استفاده تبلیغاتی از تریبون‌های مذهبی ممنوع است.

* وزارت کشور خود را مکلف به بی‌طرفی در انتخابات می‌داند.

* در ساعات اداری کارمندان دولت حق ندارند، برای فردی در انتخابات تبلیغ کنند البته می‌توانند مرخصی بگیرند و این کار را انجام دهند.

* باید شور و نشاط سیاسی ایجاد کنیم تا شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.

* باید زمینه فعالیت احزابی که مجوز قانونی دارند، فراهم شود تا از این طریق نشاط سیاسی ایجاد شود.

* برگزاری انتخابات آزاد را باید به مردم نوید دهیم

* باید میان احزاب و جریانات سیاسی یکسان برخورد شود.

* اگر کاندیدا و جریان سیاسی بر خلاف قانون حرکت  کند باید مورد تذکر قرار گیرد.

* با هیئت های نظارتی به هیچ وجه برخورد و مرزبندی سیاسی نمی‌کنیم بلکه تدبیر و عقلانیت سرلوحه ماست.

* هیئت های اجرای گلوگاه استراتژیک هستند.

***

و تحولات بیشتر در این ماجرا تا هفتم اسفند ۹۴ ادامه دارد …