به گزارش خوزپرس از دزفول؛ رضا پورآیین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون هرگونه فروش دخانیات به کودکان و افراد زیر سن ۱۸ سال ممنوع بوده که با متخلفان طبق مواد قانونی برخورد می‌شود.

وی افزود: مصرف دخانیات علاوه بر ایجاد نابه هنجاری‌های متعدد فردی و اجتماعی در بروز انواع بیماری در افراد مؤثر است و صدمات جسمی گسترده‌ای برای افراد ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: مصرف سیگار و استعمال قلیان موجب اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان، یائسگی زودرس، کاهش وزن و تخریب هورمون‌های جنسی می‌شود.

وی گفت: تسریع پوکی استخوان و تأثیر خطرناکی بر ریه‌ها و قلب انسان از دیگر مضرات مصرف سیگار و دخانیات است که افراد نسبت به آن فاقد آگاهی لازم هستند.

پور آیین بیان کرد: سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، کاهش وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه از دیگر عوارض مصرف سیگار و قلیان و انواع دخانیات هستند.

وی افزود: توجه به کاهش مصرف مواد مخدر و دخانیات یکی از نیازهای مهم فردی و اجتماعی بوده که با آموزش و فرهنگ سازی می‌توان عوامل آن را در جامعه کاهش داد که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی و خدماتی شهری برخورد با عوامل غیر مجاز توزیع و مصرف دخانیات در دزفول اجرا می‌شود.