مصطفی سمالی در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر به  اهمیت اقتصادی بودن شهرستان شوشتر اظهار داشت: شهرستان شوشتر باید به عنوان یک قطب اقتصادی در استان خوزستان در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی، کشاورزی، صنایع تولیدی و آبزی پروری اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار تبدیل شود.

وی افزود: فرآیند اشتغال و سرمایه گذاری باید در اولویت شهرستان شوشتر قرار گرفته شود و اولویت اصلی ما در سال جاری اشتغال جوانان و جذب سرمایه گذار است.

سرپرست فرمانداری شوشتر بیان کرد: یکی از مهمترین جلسات در شهرستان شوشتر جلسات شورای اشتغال است که باید یک برآورد کلی از اشتغال در سطح شهرستان شوشتر آماده شود.

وی تصریح کرد: تمامی شرکت‌ها و مؤسسات  باید گزارش عملکردی ارائه دهند و طرح‌های برشکسته، راکد و در حال انجام در شورای اشتغال مطرح و بررسی شوند.

سمالی با اشاره به  دوره‌های آموزشی و علم لازم برای ایجاد اشتغال، تصریح کرد: جهان امروز بر اساس علم پیش می‌رود و باید علم لازم برای توسعه صنایع و فراهم کردن بحث اشتغال فراهم شود.

سرپرست فرمانداری شوشتر خاطر نشان کرد: باید شرایط لازم برای اشتغال در شهرستان شوشتر فراهم شود و تمام دستگاه‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.