بهمن شلال شاه آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در دزفول اظهار داشت: با اجرای طرح صیانت از منابع طبیعی در دزفول شاهد احداث پایگاه گشت مراقبت اطفای حریق و مبارزه با آفات مطابق با نیاز شهرستان در بخش منابع طبیعی و محیط زیست خواهیم بود.

وی گفت: طرح صیانت از منابع طبیعی، هنوز در شهرستان دزفول تعریف نشده است ولی اجرای این طرح در استان در حال پیگیری بوده چرا که اجرای آن یک نیاز مهم شهری و انسانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول عنوان کرد: مساحتی در حدود ۹۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرهای مختلف استان خوزستان را پوشش‌های جنگلی تشکیل می‌دهد. بیش از ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی دزفول را نیز در بخش‌های شهری و روستایی جنگل‌ها تشکیل می‌دهند که بیانگر وضعیت منحصر به فرد دزفول در دسترسی به پوشش‌های طبیعی و گیاهی است.

شاه‌آبادی بیان کرد: این حجم از پوشش جنگلی در بخش‌های شهری و روستایی دزفول، معادل ۲۷ درصد کل جنگل‌های استان است که همین مقوله توجه به حفاظت و نگهداری از پوشش‌های گیاهی و طبیعی دزفول را به خود می‌طلبد. در ۴۵ روز اخیر، بیش از ۹ فقره آتش سوزی در جنگل‌های بخش‌های سردشت، شهیون، زاویه‌ها، کوی سوم شعبان و دیگر مناطق دزفول رخ داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان و دزفول، طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع هنگام آتش سوزی به یاری منابع طبیعی بشتابند و نیاز این شهرستان را در این زمینه رفع کنند.

وی افزود: به دلیل گستردگی شهرستان دزفول، برای حضور در برخی مناطق صعب العبور سردشت و شهیون علاوه بر حدود ۱۱ ساعت رانندگی حدود ۱۱ ساعت نیز باید پیاده روی کرد که این امر هنگام بروز حوادث غیرمترقبه مشکل ساز است و امکان ارائه خدمات را دشوار می‌کند.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: حجم گسترده‌ای از وسعت شهرستان دزفول را کوهستان تشکیل می‌دهد به همین جهت، باید متناسب با این نیاز به تجهیز و رفع نیازهای شهرستان در بخش حفاظت و نگهداری از طبیعت و محیط زیست اقدام کرد.