به گزارش خوزپرس از اهواز ، محمد تقی‌زاده امروز در نشست ستاد اجرایی طرح شهاب آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار داشت: شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان مورد تأکید مقام معظّم رهبری است.

وی با بیان اینکه همچنین این اقدام مورد تاکید اندیشمندان و صاحب نظران کشور است، افزود: این طرح برای دومین سال در ناحیه دو آموزش و پرورش اهواز اجرا شد و ۱۳ هزار و ۶۵۵ دانش آموز چهارم و پنجم ابتدایی را زیرپوشش قرار داد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان خوزستان اضافه کرد: همچنین امسال برای نخستین بار در ناحیه چهار آموزش و پرورش اهواز اجرا شد و ۵ هزار و ۴۸۴ دانش آموز چهارم  ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۹ هزار و ۱۴۹ دانش آموز در ناحیه دو و ناحیه چهار آموزش و پرورش اهواز زیرپوشش طرح شهاب قرار گرفتند.

تقی‌زاده هدف از اجرای طرح شهاب را شناسایی استعدادهای هشت‌گانه کلامی، ریاضی، هنری، فضایی، فرهنگی و دینی، علوم، حرکتی، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خوزستان خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان در شهرهای اهواز، دزفول و بهبهان برای اجرای طرح شهاب در مدارس، آموزش دیده‌اند.

به گزارش تسنیم، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) که مهم‌ترین طرح شناسایی استعدادها و نخبگان در عرصه آموزش عمومی است، در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به تصویب هیئت امنای بنیاد نخبگان رسید. پس از آن «شورای راهبری طرح شهاب» با مسئولیت راهبری و نظارت در بنیاد و «ستاد مرکزی اجرایی طرح شهاب» با مسئولیت اجرایی‌سازی طرح در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

هدف از تصویب و اجرای طرح، شناسایی و هدایت آموزشی، تربیتی و معنوی مستعدان از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه با ساز و کار مناسب است تا هویت دینی و ملی افراد تقویت شده و احساس مسئولیت نسبت به ایفای نقش سازنده در کشور برای آنان حاصل شود.

انتهای پیام/