به گزارش خوزپرس، جانعلی‌ خورشیدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به عملکرد شهردار اهواز درطول عمرنیمه تمام چهارمین دوره شورای شهر اظهار داشت: اگر چه اتفاقات مهم و بزرگی توسط شورا در سطح کلانشهر اهواز انجام شد ولی شهردار نتوانست تعامل خود را با شورای شهر بیشتر و بهتر کند.

وی با بیان اینکه اعضا باید هرچه سریع‌تر نسبت به تغییر شهردار اقدام کنند، افزود: عدم تسریع در تغییر راس هرم شهرداری اهواز سبب می‌شود که بیشترین  آسیب‌هایی شهری و اجتماعی به شهروندان برسد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در طول دو سال و نیم از عمر شورا بارها به صورت خصوصی، شفاهی، کتبی و طرح سوال مواردی را به شهردار تذکر دادم ولی  اقدامات موثری در عملکرد ایشان ندیدم.

وی با بیان اینکه باید سکانداری شهرداری کلانشهر اهواز به فرد دیگری که مورد تایید اعضای شورای شهر است منتقل شود، گفت: شورای شهر محل مشورت و به شور گذاشتن مشکلات و مسائل شهری است درصورتی که شهردار در مواردی از قبیل پروژه‌های شهری و ایجاد رفاه برای کارگران شهرداری هیچ‌گونه حرف شنوی از اعضای شورای شهر ندارد.

خورشیدی افزود: چرا پروژه‌های بزرگی مانند پروژه چهارشیر بعد از گذشت یک سال فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سایر پروژه‌ها به صورت نیمه تمام رها شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه ارتباطی در قالب سهم‌خواهی بین شهردار و شورای شهر وجود نداشته است، گفت: بنده به وجود سهم خواهی در شورا و شهرداری معتقد نیستم و اگر درسال اول شورا درباره پیشرفت اهداف شهر برخوردی با شهردار نشد چون همه اعضا به این باور بودند که باید به شهردار برای رفع مشکلات شهری مهلت داده شود.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در سال دوم شورا نیز قرار بود که اعضا نسبت به تغییر شهردار اقدام کنند که ایشان قصد ورود به  دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  را اعلام نمودند و همین موضوع باعث شد که برای دومین بار فرصت کوتاهی از جانب اعضای شورا برای جبران  نواقص گذشته در اختیار شهردار قرار گیرد که در طول مهلت داده شده نه تنها پیشرفت چشم‌گیری حاصل نشد بلکه نواقص‌ها نیز همچنان به قوت خود باقی ماندند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۶ ماه است که صحبت تغییر شهردار بین اعضای شورای شهر پیچیده  ولی تغییر سکانداری شهردار به نظر و تصمیم اکثریت اعضای شورای شهر بستگی دارد.

انتهای پیام/