علی قلاوند مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک با بیان اینکه دانش آموزان طرح دادرس مدیران بحران و نجات گران آینده هستند عنوان داشت: خدا را شاکریم که تمام گفته‌ها و انجام وظایف ما در قالب یک دانش آموز آماده و آموزش دیده به واقعیت پیوسته و امثال علیرضاها در طرح دادرس  می‌توانند نفری را از مرگ حتمی نجات دهند و می‌توان گفت الگویی برای ادامه این طرح در کشور باشند.

علی قلاوند با اشاره به طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در گفتگو با خوزپرس افزود: علیرضا حسین پور پس از چند دوره آموزش‌های امداد و نجات در قالب طرح دادرس توسط مربیان مجرب جمعیت هلال احمر شهرستان اندیمشک و با موفقیت در المپیاد شهرستانی، به همراه خانواده راهی روستای چشمک در توابع خرم آباد می‌شود، پس از اسکان در کنار امام زاده سید علی، خانواده‌ای پریشان و وحشت زده ای را می‌بیند که دختر ۱۸ ساله‌اش بی‌هوش و در خطر مرگ است.

مدیر جمعیت هلال احمر اندیمشک تصریح کرد: این دانش آموز پس از رضایت ضمنی از خانواده‌اش و بررسی ارزیابی اولیه، مصدوم را بدون تنفس و بدون ضربان قلب می‌بیند، در ادامه این ناجی کوچک با دو دور تنفس و ماساژ قلبی توانست جان دختر ۱۸ ساله را از مرگ حتمی نجات دهد.

قلاوند خاطر نشان کرد: خوشبختانه مصدوم این حادثه بعد از هوشیاری توسط این دانش آموز دادرس، به همراه خانواده‌اش به بیمارستان جهت انجام مراحل درمانی  راهی شدند.

علی قلاوند در خاتمه به جامعه امدادگران و نجات گران به دلیل پرورش همچنین کسانی تبریک گفته و از همگی آنان صمیمانه تشکر نمود.