به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا؛ کوی مهرشهر دزفول با وجود سکونت بیش از یکهزار و ۴۳۸ خانوار از زیرساخت لازم بی بهره بوده و به دلیل تکمیل نشدن مدرسه در دست ساخت این منطقه ، اهالی برای ثبت نام فرزندان خود سرگردانند.
کوی مهرشهر دزفول با وجود تعداد زیادی سکنه و گذشت چند سال از تحویل و واگذاری واحدهای مسکونی با مشکلاتی چون نبود خانه بهداشت،مدرسه ، مکان تفریحی و فرهنگی روبروست.
تعدادی از اهالی مهرشهر دزفول روز سه شنبه با حضور در فرمانداری ویژه این شهرستان خواستار حل مشکل ثبت نام فرزندان خود شدند.
یکی از این افراد که به نمایندگی از ۷۰ خانوار دیگر در فرمانداری حضور یافته بود در گفت و گو با ایرنا گفت:مهرشهر دزفول مسائل و مشکلات بسیاری دارد که بارها خواستار حل این مشکلات شده ایم.
عصمت عصاره نبود مدرسه در این منطقه را یکی از مشکلات عمده اهالی دانست و گفت:مدرسه مهرشهر بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ساخت آن متوقف شده است.
وی افزود:کمبود اعتبار باعث شده تکمیل این مدرسه متوقف و اهالی برای ثبت نام فرزندان خود با مشکل مواجه شوند.
مریم هادوی نیا یکی دیگر از اهالی مهرشهر دزفول نیز گفت:از آنجا که در کوی مهر شهر مدرسه وجود ندارد برای ثبت نام فرزندم در کلاس اول مجبور شدم به مدارس آزادگان ، سوم شعبان و پایگاه چهارم شکاری که نزدیکترین مکان به مهرشهر هستند مراجعه کنم که با برخورد مدیران این مدارس به دلیل نبود جا مواجه شدم.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ خانوار ساکن در کوی مهرشهر دزفول با این مشکل مواجه هستند خواستار حل مشکل ثبت نام دانش آموزان این منطقه شد و گفت:کلاس های مدارس اطراف نیز با ازدحام بالای دانش آموز مواجه بوده به طوریکه در برخی کلاس ها در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ بین ۴۳ تا ۴۷ دانش آموز در یک کلاس ثبت نام شدند.
وی افزود:کنترل کلاسهای پایه اول با این ظرفیت بسیار مشکل است و به تحصیل دانش آموزان لطمه وارد می کند لذا از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می شود نسبت به حل مشکل این مدرسه اقدام کنند تا والدین مجبور نباشند فرزندان خود در دیگر مدارس ثبت نام کنند و مجبور به گرفتن سرویس برای آنها باشند.
از سویی تعدادی از دانش آموزان پایه اول مهرشهر در قالب نقاشی با مضامین ما مدرسه می خواهیم خواستار حل مشکل مدرسه مهرشهر از سوی مسئولان شدند.
مسئول رسیدگی به شکایات فرمانداری دزفول نیز در گفت و گو با ایرنا با تایید حضور تعدادی از اهالی مهرشهر دزفول برای پیگیری و حل مشکل مدرسه در دست ساخت این منطقه گفت:روند ساخت مدرسه مهرشهر به دلیل بدهی ۲ میلیارد ریالی به پیمانکار با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است.
فرهاد جاموسی افزود:به دلیل اینکه از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ اعتباری اختصاص داده نشده لذا اداره نوسازی مدارس شهرستان دزفول اعتباری برای پرداخت طلب پیمانکار مدرسه مذکور ندارد.
وی در عین حال گفت:پیگیری برای حل مشکل مالی این واحد آموزشی در دست ساخت در مهرشهر و تکمیل آن از سوی فرمانداری ویژه دزفول در دست انجام است تا خانواده های ساکن در این منطقه از سرگردانی نجات یابند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این خصوص گفت:در کوی مهرشهر ۲ فضای آموزشی برای مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول در حال ساخت است که یکی از آنها مشارکتی و با کمک خیر ساخته می شود.
غلامرضا نصرالله پور افزود:خیر مدرسه ساز برای ساخت مدرسه مهرشهر سهم خود را پرداخت کرده و تاکنون حدود ۶۰ -۷۰ درصد از ساخت آن انجام شده است ولی با توجه به کمبود اعتبارات تکمیل آن متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه ساکنان کوی مهرشهر در زمان اندکی در واحدهای مسکونی سکونت یافتند گفت:منتظر اختصاص اعتبار سال جاری هستیم تا سهم دولت نیز برای ساخت این مدرسه تامین و مدرسه مورد نظر تکمیل شود و مشکل اهالی مهرشهر حل شود.
نصرالله پور با اشاره به اینکه مدرسه دیگر مهرشهر نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است گفت:با توجه به مشکلاتی که در این منطقه پیش آمده تمهیدات لازم برای ثبت نام دانش آموزان پایه اول در آزادگان اندیشیده شده و قرار شده فعلا ثبت نام انجام شود و در صورتی که تعداد ثبت نام شدگان بیش از حد مجاز بود نسبت به دو نوبته کردن این مدرسه اقدام شود تا مدرسه مهرشهر تکمیل شود.
شهرستان دزفول بیش از ۷۴ هزار دانش آموز دارد.