به گزارش خبر نگار خوزپرس از دزفول، حبیب الله آصفی فرماندار دزفول به همراه مشاور اقتصادی خود منصور شلال نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور داشته که آصفی اظهار داشت: مشکلات آبی برخی واحدهای صنعتی دزفول مثل کارخانه خمیر مایه روغن سازی فولاد با پیگیری‌های صورت گرفته حل شده است.

همچنین مشاور اقتصادی فرماندار دزفول با بیان اینکه مشکل کم آبی برخی صنایع در شهرستان عدم رشد همگون زیر ساخت‌های شبکه انتقال آب به شهرک‌های صنعتی است اظهار امیدواری نمود که با حفر چاه در جاده شوشتر در جهت تامیین آب مجموعه خمیر مایه و سایر صنایع مرتفع شود.

فرماندار دزفول عنوان داشت: در شورای تأمین شهرستان مجوز حفر چاه برای خمیر مایه صادر شده که در حال حاضر با پیگیری‌های شکل گرفته مشکل کم آبی خمیرمایه مرتفع شده و در جهت توسعه خمیرمایه دزفول  حدود ۱٫۵ هکتار زمین در حال خلعید است که به شرکت داده شود.

همچنین منصور شلال نژاد مشاور اقتصادی فرماندار دزفول از اولویت‌های اقتصادی بخش صنعت سخن به میان آورد و افزود: در روزهای آتی از تمامی سرمایه گذاران و صنعت گران در دزفول دعوت می‌کنیم که از نزدیک با اصحاب رسانه دیدار کرده و از نزدیک مسائل را از زبان خود عزیزان بشنوید.

فرماندار دزفول افزود: روند احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دزفول، علی رغم توافقات صورت گرفته و به علت عدم توجیهات زیست محیطی (نزدیک بودن به شهر) متوقف شده است اما سیکل ترکیبی دوم دزفول با شتاب قابل قبولی مراحل ساخت و توافقات را طی می‌کند و صحبت‌هایی با شرکت اولیه به جهت ادغام با یک مجموعه و کار مشارکتی انجام داده و دو طرف تمایل دارند و احتمال ساخت یک سیکل ترکیبی ۱۵۰۰ مگاواتِ در دزفول هست.

آصفی با بیان اینکه در هر استان به صورت آزمایشی یک نیروگاه خورشیدی ساخته خواهد شد که آن هم به دلیل شبکه ضعیف بودن می‌بایست به شهر بسیار نزدیک باشد و در کنار دزفول متأسفانه زمین نیست گفت: روند احداث نیروگاه خورشیدی دزفول در حال حاضر، متوقف شده است.

وی عنوان داشت: ساخت باغات در دزفول عاملی برای ورود سرمایه، پزشکان و نیز سدی برای جلوگیری از مهاجرت از شهرستان شده البته هر کجا خلاف قانون بوده برخورد کردیم و این مطلب با هدف روزهای ابتدایی انقلاب که سعادت، رفاه بوده در یک مسیر است و همه ما باید شرایطی را به وجود بیاوریم که ایران همان مدینه فاضله که هدف همه ما از انقلاب بوده بشود.

همچنین منصور شلال نژاد از تولید ۱۰ درصد روغن کشور در آینده نزدیک در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: کارخانه روغن در دزفول در طرح توسعه خود تولید استراتژیکی چون روغن که بخشی از مصرف کشور متأسفانه از خارج وارد می‌شود را با تحقق شعار اقدام و عمل و تولید خود را به مرز بیش از ۲۰۰ تن خواهد رساند و ۱۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی در خاتمه گفت: ما در فرمانداری معتقدیم مادر مشکلات در شهرستان بیکاری است و با حمایتی که از تولیدکنندگان انجام دادیم و خواهیم داد و برداشت موانع از پیشروی سرمایه گذاران دزفول می‌تواند همچنان الگویی برای توسعه خواهد بود و شرط آن همیاری اصحاب رسانه و سیاسیون دزفول و همدلی همه ماست.