محمدرضا ساکت با بیان اینکه تصمیم فدراسیون فوتبال بر برگزار شدن هر ساله مسابقات جام حذفی در خرمشهر است عنوان داشت: این تصمیم از این جهت است که پیوندی باشد بین خانواده بزرگ فوتبال، جامعه ورزش با ارزش های دفاع مقدس شهدای انقلاب اسلامی و اینکه نسل سوم انقلاب همواره متوجه باشد آرمش ، امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهیدان والامقام است.
وی با بیان اینکه جامعه فوتبال و جامعه ورزشی قدردان ایثارگریهای عزیزان همواره بوده و هست گفت: این رویداد بزرگ در خرمشهر صورت می گیرد و نمایی از ظرفیت های اعتقادی فرهنگی فوتبال است و اینکه فوتبال و ورزش در کنار ارزشها است و متهم کردن ورزش به ناپاکی ها و فساد ناسپاسی است.
ساکت رونمایی جام قهرمانی در تهران را یادآور شد و گفت:جام قهرمانی، سوم خرداد بر اساس شعار *سلام بر قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد* در تهران رونمایی شد.
وی تصریح کرد: این پلاک ارزشمند با نام یا علی ابن ابیطالب رمز عملیات بیت المقدس بر آن حک شده با وزن ۳٫۵ کیلوگرم که دور آن از جنس فولاد آب طلا داده و متن صفحه از برنج و کروم که تصویری از مسجد جامع خرمشهر در دوران دفاع مقدس حک شده و پشت این کاپ اطلاعات جام حذفی با جمله گوهربار نوشته شده ‘فوتبال ورزش خوبی است که در آن هنرمندی ، چابکی، حرکت هماهنگ دست جمعی و همکاری ملاک عمل است ‘مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای’ حک شده است.
مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال ایران افزود: این کاپ به دست فرزندان شهدای مدافع حرم رونمایی شده و این کاپ امروز از کنار پل آزادی خرمشهر تحویل غواصان نیروی دریایی می شود و به مسجد جامع منتقل شده و تحویل رزمندگان و ورزشکاران می شود.
وی از دست اندرکاران برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در خرمشهر تقدیر کرد و گفت: از همه دست اندرکاران از استاندار، سرپرست استانداری و همه نهادها و ادارات که پای کار آمدند، و در ساماندهی این مسابقه سهیم بوده اند، تقدیر و تشکر می کنم.

به گزارش خوزپرس مسابقه فینال جام حدفی فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نفت و گاز اروندان، بین تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان، شامگاه یکشنبه ۹ خردادماه برگزار می شود.