به گزارش خوزپرس هدی رشیدی روز جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری تمرین امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان که با مشارکت گروه خیریه همیاران بی نام استان خوزستان به منظور برآورده کردن آرزوی پنج کودک سرطانی برگزار شد اظهار کرد: این کودکان همگی آرزوی پزشک شدن و خدمت به حادثه دیدگان را داشتند که به همین منظور با هماهنگی های صورت گرفته با جمعیت هلال احمر استان خوزستان یک تمرین امداد و نجات را برنامه ریزی کردیم.
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این زمینه همکاری خوبی را با این موسسه خیریه داشته و از تمامی ظرفیت های خود برای اجرای هرچه بهتر این تمرین امداد و نجات استفاده کرد.
مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ ادامه داد: این کودکان سرطانی دراین تمرین به صورت نمادین به عنوان پزشکان اعزامی به محل حادثه برخورد دو خودرو به محل اعزام شدند و مصدومان را با خودوری آمبولانس به بیمارستان صحرایی منتقل کرده و بالگرد آنها را به بیمارستان رساند.
وی اظهار کرد: از برنامه های پیشین این موسسه می توان به برگزاری تمرین نیروی انتظامی استان خوزستان به منظور برآوره کردن آرزوی عباس عبدالله زاده ۱۲ ساله برای پلیس شده اشاره کرد که در این زمینه نیروی انتظامی استان همکاری خوبی با این موسسه داشت.
رشیدی بیان کرد:همچنین اعزام سه کودک سرطانی به مشهد مقدس با همکاری خیرین این شهرستان و برآورده کردن آرزوی یک کودک سرطانی برای آتش نشان شدن از دیگر برنامه های این موسسه خیریه در ماه های گذشته بود.
وی افزود: هفته گذشته نیزهمزمان با نیمه شعبان دو کودک سرطانی دیگر که آرزوی سفر به مشهد را داشتند به مشهد مقدس اعزام شدند.
مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: درخصوص برگزاری این برنامه ها ادارات و دستگاه های مربوطه استان خوزستان همکاری خوبی تاکنون داشته اند اما بیمارستان شفا اهواز در زمان حاضر تنها بیمارستانی است که از کودکان مبتلا به سرطان حمایت می کند و ما نیز در این زمینه از هیچ تلاشی برای مشارکت با این بیمارستان دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: امید است با تجهیز بیمارستان شفا نیازهای کودکان سرطانی را برطرف ساخته و در جهت بهبود این کودکان با حمایت خیران گام های بلندی برداریم.
تمرین امداد و نجات زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر استان خوزستان با مشارکت گروه همیاران بی نام و مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ به منظور برآورده کردن آرزوی پزشک شدن پنج کودک سرطانی روز جمعه در محل جاده ساحلی اهواز برگزار شد.
در این تمرین ابتدا این کودکان سرطانی هریک به صورت جداگانه درخودروهای امداد و نجات هلال احمر استان مستقر شده و به محل برخورد دو دستگاه خودرو که تعدادی مصدوم برجای گذاشته بود اعزام شدند که به صورت نمادین نقش پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر را به عهده داشته و مصدومان را تا پای بالگرد برای اعزام به بیمارستان همراهی کردند.

۸۲۰۹۰۴۴۶-۷۰۷۵۴۶۹۵۸۲۰۹۰۴۴۶-۷۰۷۵۴۶۹۶۸۲۰۹۰۴۴۶-۷۰۷۵۴۶۹۶