حجت الاسلام علی شمیل پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان چشم به فرهنگ اسلامی ایران دوخته‌اند.

امام جمعه دغدغه مهم مقام معظم رهبری تشکیل قرار گاه فرهنگی در سطح کشور است دانست و اظهار داشت: بنده در هفته گذشته سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای ایجاد و تشکیل قرار گاه فرهنگی بود که می‌توان با تشکیل این قرار گاه قرار گاه ایمان، تقوا، بصیرت، اخلاق و نماز جمعه به عنوان مقر و فرماندهی تقوا بزرگ‌ترین هدف که همان بصیرت افزایی سیاسی است دست یافت.

شمیل پور با بیان اینکه ترویج فرهنگ و شهادت تنها راه مقابله با کینه توزی های دشمن دانست و افزود:  سرداران فرهنگی جنگ نرم سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد، حوزه علمیه، هیات عزاداری، آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و سایر نهادها و تک تک افراد مسئول پذیر هستند.

وی نماز جمعه را قرار گاه اخلاق دانست و خواستار حفظ مقر فرماندهی قرارگاه شد و اظهار داشت: دشمنان نظام از طریق فضاهای مجازی وارد شدند و دغدغه‌های رهبر عزیزمان بر این است که جوانان را دریابید دشمنان از اقتصاد مقاومتی کار به پیش نبردن و این اقتصاد مقاومتی عزت ملت ایران را در جهان نشان داد؛ باید جوانان را به سمت مسجد و حسینیه‌ها کشانده و هدف دشمنان را در نطفه خنثی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان تصریح کرد: آمریکا در جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران نتوانست ملت ایران و دولت را به زانو درآورد بعد از جنگ با تهاجم فرهنگی وارد شده و می بایست با هوشیاری انسجام ملت، بازاریان و تمامی نهادها حفظ شود.

وی گفت: در جنبش‌های ملی و در مرا سمات عزاداری باید گونه‌ای کار شود که دشمنان از این مرا سمات سوء استفاده نکنند، کانون مساجد و هیئت‌های و حسینیه‌ها و مساجد در چند سال اخیر خوب کار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.