دکتر مهران اکبری در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در هندیجان با آغاز فاز مرحله اول در اسفند ماه در کشور بیش از ۱۵ هزار رأس گوسفند در هندیجان برای پیشگیری از تب برفکی واکسینه شدند.

مدیر سازمان دامپزشکی هندیجان عنوان کرد: با آغاز فصل جدید مبارزه با تب برفکی که از ابتدای هفته آینده آغاز می‌گردد امیدواریم بتوانیم این بیماری واگیر دار در گوسفندان را با همیاری همکاران در اداره دامپزشکی در مقابله با بیماری تب برفکی واکسینه نماییم.

  اکبری با اشاره به واکسینه شدن تعداد ۱۵۰۰ رأس گاو در اسفند ماه ۹۴ و فروردین ۹۵ تصریح کرد: امسال در نظر داریم تا پایان سال گاوهای روستاییان را برای مبارزه با بیماری‌ها واکسینه کنیم.

وی در ادامه افزود: در طی هفته ضمن بازدید از کشتارگاه در شهرستان که توسط پرسنل این سازمان انجام  پذیرفته تا کنون هیچ‌گونه بیماری در گوسفندان و گاو در کشتارگاه مشاهده نگردیده لذا از شهروندان عزیز هندیجان درخواست می‌گردد از کشتار گوسفند و گاو در منزل جدا خودداری نمایند و اگر فردی بخواهد غیر قانونی در منزل کشتار گاو و یا گوسفند را کشتار نماید برخورد قانونی خواهد شد.

  مدیر سازمان دامپزشکی هندیجان گفت:  از بازدید عمل آمده از قصابی‌ها در سطح شهرستان طی هفته جاری  تاکنون هیچ‌گونه مشکلی مشاهده نگردیده و در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد قانونی و طبق ضوابط این سازمان تحویل مقامات قضایی خواهد گردید.

ناصر حکیمی خبرنگار هندیجان