کامبیز محسنی در مصاحبه با خبرنگار خوزپرس در هندیجان اظهار داشت: برداشت کشت‌های پاییزه گندم و جو در شهرستان هندیجان که از ۱۵ فروردین ماه سال جاری آغاز گردید و تا ۱۵ اردیبهشت ماه به طول انجامید در سال جاری بالغ بر ۲۰ هزار هکتار گندم و ۳۰۰۰ هکتار جو در سطح مزارع و زمین‌های کشاورزی شهرستان برداشت گردید.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان عنوان داشت: میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۲ مرکز خرید بزرگمهر و بهمن ۴۸ هزار تن بوده است که افزایشی قریب به ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته داشته است و همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده خرید بالغ بر ۳۰۰۰ تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت پشتیبانی امور دام مرکز استان خوزستان صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به فصل برداشت افزود ۱۴۷ دستگاه کمباین مهاجر وارد شده که کلیه کمباین‌ها به منظور پیشگیری از ورود آفات و امراض قرنطینه‌ای به استان خوزستان در محل گلوگاه ورودی شهرستان هندیجان ضد عفونی گردیدند.

محسنی افزود: به منظور نظارت بر عملیات برداشت و کاهش افت کمباین‌ها ۷ اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان فنی مراکز جهاد کشاورزی به صورت روزانه کار نظارت و افت گیری کمباین‌های فعال را انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان ضمن انتقاد از سازمان آب و برق استان خوزستان تصریح کرد: علیرغم وجود بارندگی‌های کافی در زمستان کشت تابستانه توسط سازمان آب و برق خوزستان در سال جاری ممنوع اعلام گردیده که این مسئله به اقتصاد و کشاورزان و مزارع منطقه لطمه بسیار جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد و نارضایتی کشاورزان را در پی خواهد داشت لذا از رئیس جمهور و همچنین نمایندگان مجلس در خواست برای رسیدگی جدی مشکل حساس منطقه را خواستار هستیم.

محسنی همچنین از تولید کنسانتره یارانه دار با ارزش غذایی بالا در شهرستان و توزیع بین دامداران این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: به علت کمبود ارزش غذایی سبوس و یارانه‌ای بودن نهاد و به منظور ارتقا و کیفیت تغذیه دام منطقه از بهمن ماه سال ۹۴ تاکنون سهمیه ماهانه سبوس یارانه دار جهاد کشاورزی با فرمول ۵۰ درصد در تولید کنسانتره یارانه دار مورد استفاده قرار گرفته است که با این اقدام و استفاده از سبوس در کنسانتره نیاز سبوس دامداران منطقه از نهاده مذکور مرتفع گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان در پایان ضمن انتقاد از برداشت غیر مجاز در بالادست سد کوثر و آسک رودخانه زهره از مسئولین و مدیران استان، مدیرکل سازمان آب و برق استان، وزیر نیرو و همچنین نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی برای آبیاری مزارع و زمین‌های پائین دست رودخانه با در نظر گرفتن مشکلات به وجود آمده برای پائین دست رودخانه امیدواریم با جدیت پیگیر رفع مشکل بوده تا شاهد پیشرفت در خصوص کشاورزی در هندیجان باشیم.

*خبرنگار ناصر حکیمی