به گزارش خوزپرس از دزفول؛ حبیب اله آصفی روز سه شنبه در نشستی که با سرمایه گذاران این کارخانه در فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد افزود: پیگیری جهت اخذ مجوز احداث کارخانه تولید تجهیزات اتاق عمل در دزفول از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و معاونت غذا و دارو توسط نماینده مردم دزفول انجام شده و بزودی عملیات احداث آن آغاز می شود.
وی با اعلام آمادگی یک گروه سرمایه گذار عراقی و ایرانی برای سرمایه گذاری در این کارخانه ۲ هزار تنی تولید باند و گاز پزشکی افزود:کارهای اجرایی ساخت این کارخانه انجام شده و زمین مورد نیز تامین شده است که با فراهم شدن مقدمات حمل ماشین آلات عملیات اجرایی این کارخانه در چهارم خرداد روز دزفول آغاز می شود.
آصفی با اشاره به اینکه این کارخانه در شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول احداث می شود ابراز امیدواری کرد با احداث و بهره برداری از این کارخانه شاهد توسعه اشتغالزایی در این شهرستان باشیم.
فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت:با احداث این کارخانه برای ۷۵۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم خواهد شد که ۴۰ تا ۵۰ نیروی متخصص فنی از چین و دانمارک برای راه اندازی این کارخانه در دزفول وارد عمل می شوند.
آصفی اعتبار مورد نیاز برای ورود اصل این کارخانه را ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار و ۲ میلیون دلار نیز برای ساختمان آن اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری ادارات این کارخانه در کمترین زمان احداث شود ضمن اینکه به دلیل منحصر بفرد این کارخانه احداث آن در کشور و خاورمیانه خاص خواهد بود.
مدیر اجرایی شرکت وادی طلایی دز رود که سرمایه گذار این کارخانه می باشد نیز گفت: مدیر عامل این شرکت سید علی موسوی می باشد که اصالتا عراقی است ولی مقیم دانمارک می باشد.
فارس سعد افزود:این کارخانه در خاورمیانه بی نظیر بوده و تولیدات آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی نیز صادر خواهد شد.
وی گفت:از آنجا که مواد اولیه این کارخانه پنبه می باشد با وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی صورت گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران بهترین منطقه برای احداث این کارخانه شناخته شده است.
آصفی محصولات این کارخانه را باند گاز،رول گاز،توپ گاز و اسفنج آزمایشگاهی عنوان کرد.