فرج الله خبیر سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: دولت در نظر دارد که مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را حل کند و در این میان نباید واحدهای تولیدی موفق را فراموش کرد.
وی گفت: باید زمینه رشد و توسعه این واحدها را نیز فراهم کرد اگر زمینه فراهم نشود تا واحدهای صنعتی از این اعتبارات استفاده نکنند به مردم ظلم شده است.
سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی می توان بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را شناسایی کرد و با حمایت دولت بتوان این مشکلات را برطرف کرد.
وی عنوان کرد: یک اقتصاد بیمار نمی تواند برای مردم رفاه به دنبال داشته باشد و باعث به وجودآمدن انواع رانت در اقتصاد می شود.
خبیر گفت: روز گذشته در همایشی اقتصاد مقاومتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد برای ۱۰ هزار واحد صنعتی نیمه فعال و غیر فعال در کشور اعتباراتی در نظر گرفته شد که باید این اعتبارات به درستی توزیع شود.
سرپرست استانداری خوزستان افزود: باید مشکلات واحدهای صنعتی به درستی مشخص شود، تمامی مشکلات این واحدها مالی نیست برخی مشکلات غیرمالی و یا مشکلات حقوقی است که با شناسایی این مشکلات می توان آن ها را حل کرد.
وی گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ از این بخش خارج هستند و دولت به طور ویژه به مشکلات آن ها رسیدگی می کند.
خبیر با اشاره به دیگر مبحث مهم اقتصاد مقاومتی در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده عنوان کرد: این اقدام باعث کاهش تلفات انسانی در جاده ها و رونق ترانزیت کالا می شود.