به گزارش خوزپرس؛ علیرضا اورنگی پنجشنبه در بازدید از روند اجرای طرح های کشاورزی در نخلستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر، افزود:نخلداران این دو شهرستان طی سال‌های گذشته با مشکلاتی روبرو بودند و وزارت جهادکشاورزی نیز در تلاش است تا با کار کارشناسی، برای حل این مشکلات برنامه ریزی و کار عملیاتی کند.
مدیر کل میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این بازدید با تبیین نقش کشاورزان مرز نشین در عرصه تولید و اقتصاد، گفت:کشاورزان و نخلداران آبادان از غیورترین و زحمتکش ترین کشاورزان هستند و تلاش می شود، از همه توان و ظرفیت ها برای رفع مشکلات نخلداران استفاده می شود.
ابوالقاسم حسن پور تصریح کرد: آبادان از ظرفیت بالایی در توسعه کشاورزی برخوردار است و امید است، با حل مشکلات، این بخش از توسعه بیش از گذشته رونق گیرد.
اورنگی و حسن پور از نزدیک با عده ای از کشاورزان ملاقات کرده و برای رفع مشکلات آنان دستور دادند.
بازدید از طرح های توسعه نخیلات موسوم به طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری از برنامه های سفر اخیر مسئولان به آبادان بود.
مشکلاتی از قبیل پایین بودن قیمت خرید خرما، وجود گراز در نخلستانها ، مسائل و مشکلات خرده مالکی و از جمله مواردی بود که در این بازدید با مسئولان مطرح شد.
در این سفر همچنین از وضعیت نخیلات در دست احیا و اجرای شهرستان خرمشهر بازدید شد.
حسن پور مدیرکل میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی، اورنگی مشاور وزیر جهادکشاورزی، دهقانیان مسئول آب و خاک سازمان جهادکشاورزی خوزستان و کوتی مسئول باغبانی سازمان و مدیران جهادکشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر در این سفر حضور داشتند.
مدیآبادان بیش از دو میلیون اصله نخل خرما دارد.